Volkswagen po létech omezuje výrobu v Německu, stojí i závod Audi

Nejvýznamnější německé automobilky pociťovaly dosud dopady ekonomické recese mírněji než jejich konkurenti, nyní však dělají čaru přes rozpočet i jim.

Problémy totiž dopadly i na německou jedničku Volkswagen, který po dlouhých 25 letech omezuje výrobu ve svých německých závodech. A to velmi významně - do konce února zastavil své montáźní linky ve všech koncernových závodech ve Wolfsburgu, Emdenu, Hannoveru, Zwickau i Drážďanech. Doma tak zůstanou dvě třetiny z celkem 92 000 zaměstnanců firmy.

Již minulý týden se přitom zastavila továrna Volkswagenu v Bratislavě. Ostatní světové továrny firmy zatím jedou bez omezení a to zejména kvůli zvýšené poptávce po modelech jako Fox a Polo, jejichž prodeje žene vpřed německé šrotovné a které se paradoxně vyrábí převážně mimo německé území.

Nově se omezení výroby dotkla i prémiového Audi a to jak v německém Ingolstadtu, tak v maďarském Györu. Tamní fabrika je od včerejšího dne rovněž zcela odstavena až do 1. března.

Volkswagen loni prodal 6,23 milionu aut, letos očekává snížení prodejů o 10-12 procent. Lednový propad prodejů VW ale činil 20 procent a nedá se očekávat, že by si v průběhu roku polepšil. Přesto se zatím s recesí potýká lépe než většina konkurence, celosvětový pokles prodejů v lednu činil 27 procent.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků