Volkswagen Phaeton se přesouvá až za rok 2020. Bude to plug-in hybrid

Příští Phaeton se s nejvyšší pravděpodobností nebude vyrábět ve skleněné továrně v Drážďanech, ale na stejné lince jako třeba Audi A8. Vznikne i plně elektrický model.

Ačkoli byl luxusní Volkswagen Phaeton trnem v patě ekonomického oddělení automobilky, vyráběl se a vyrábět se bude. Nová generace se octila v ohrožení nejen kvůli aféře Dieselgate, ale také kvůli špatným obchodním výsledkům první generace, nicméně vedení projekt poslalo dál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Phaeton byl velmi zvláštní. Výroba byla tak drahá, že na něm automobilka nikdy nevydělávala. Zákazníci si stěžovali i na vysoké provozní náklady

Přijde ale se zpožděním. Prozatím to vypadá, že se nový Phaeton odsouvá až za rok 2020. I když dostane i konvenční spalovací motor, například úplně nový šestilitrový dvanáctiválec, bude to s vysokou pravděpodobností ve všech verzích plug-in hybrid. Vznikne i plně elektrický model, píše britský Autocar. Techniku si vypůjčí od slibovaného elektrického Audi.

Zajímavosti | Dieselgate | Volkswagen | Byznys

Bugatti Chiron a VW Phaeton unikají koncernovým škrtům

S Audi souvisí i další novinka. Příští Phaeton se s nejvyšší pravděpodobností nebude vyrábět ve skleněné továrně v Drážďanech, ale na stejné lince jako třeba Audi A8. S ním bude sdílet technický základ, takže se ušetří nějaké peníze na logistice.

První generace Phaetonu se začala vyrábět na konci roku 2001. Vydupal si ji přímo Ferdinand Piech a nikdy se nejednalo o úspěšný model, i když bylo vyrobeno přes 80 000 kusů. Phaeton byl příliš komplikovaný, příliš těžký a extrémně drahý na výrobu. Vyráběl se v běžném i prodlouženém provedení. Z technických zajímavostí nabízel třeba motor 5.0 V10 TDI, tehdy nejsilnější diesel na trhu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků