To je sice fajn, nás by možná ale potěšilo víc, kdyby se evropské verze nes*aly
Tak hádam by sme nechceli kvalitu paliva ako vo vyspelej Európe :-) To by ten litríček stál kapánek trošku víc..V česku ste s palivom horšie na tom ako u nás ale celkovo je to nižšia kvalita paliva ale za nižšiu nákupnu cenu,už to že nás naši vodcovia zdierajú je druhá vec,za to nemôže žiadna pumpa.Odpad za cenu kvality..Už sme si zvykli..
Co? Napr. v Nemecku, Rakousku je nafta levnejsi nez v CR ... viz napr.: http://www.uamk.cz/informace-pro-motoristy/c... ...
To ovšem nijak nesouvisí s kvalitou ale se zdaněním. V CZ je vyšší spotřební daň z ropných paliv a proto i vyšší cena. Na ceně nás okrádá stát a ne oil companies. Ty nás ale okrádají na kvalitě. Problematická kvalita má stejný důvod, jako mizerné ovoce, pečivo a maso v supermarketech a mizerné jídlo v restauracích. Češi šmejd milují a proto jsou oblíbreným cílem podobných šejdířů jako Ahold(Albert), Kaufland, Tesco, Shell apod.
Mě je celkem jedno jak rychle jeli, důležitý je fakt, že Passat jako relativně "těžší" auto to prostě s touhle spotřebou umí. (nicméně i se Sharanem starý 1,9 TDI 81kW dálky jdou udělat za 5l). K tomu palivu. Když jsem vylýval kanystr (prakticky nový) nafty od Shellu po cca 3 měsících, překvapení v podobě "voskového zcucu" vypadlého z kanystru mě o kvalitě jejich nafty nepřesvědčilo.
Ano a oficiální analýzy to bohužel potvrzují. Shell však dokonale zvládá vymývání hlav ovečkám, které mu za úplně stejnou naftu platí o dvě koruny víc, když na tom je napsáno V-Pover a ještě k tomu dostanou bodíky navíc do naprosto nevýhodného smartklub programu. Se Shell palivem z Rakouska najedete na nádrž o 150km víc a nemáte pocit, že se vám motor zadírá. Stačí po návratu natankovat příští u české škeblepumpy a hned víte, oč běží. Bohužel už i původně špičková nafta od Agip/Eni se začíná Shellu CZ blížit a slušně natankujete dnes už pouze u Benziny, OMV a některých EuroOilů. Ne u všech. A abych nekřivdil, tak i prémiová paliva u Globusu nejsou špatná. Tím to ale v CZ končí, zbytek je bída.
No ano, 6-kvalt je seriova vybava, to sedi :-)Zaujimal by ma prevodovy olej, tlak v pneu, ake pneu, priemerna rychlost, pocet zastavok a samotne palivo, ked uz sa teda bavime o tom ''údajně zcela sériovém provedení''...
Pochybuji, že by v převodovém oleji, pneu a tlaku v nich byla nějaká změna proti bluemotion sérii. Ale ta nafta by mohla být zajímavá, protože jak známo, není to palivo, které by bylo v top kvalitě napříč USA všude k mání. Chápu, že Bluemotion při americké dálniční rychlosti pojede za 3litry a bude tankovat po 2300km, což mu dává šanci trefit pumpu s kvalitní naftou, přesto si myslím, že na US diesel asi nejeli.
No a co lejou do nových traktorů a kamionů. Ty jako přehryznou všechno a osobák jen prémiovou naftu???
Velkoobjemové nízkootáčkové motory jsou podstatně méně citlivé na cetanové číslo a zejména na množství aditiva 2EHN a vůbec způsob výroby nafty, než vysokootáčkové malé motory a to je jeden z problémů nafty v USA. Síru už většinou vyřešili, i když taky ne všude. V česku kamion, bus a traktor bez problémů pojedou na sajrajt od Shellu, moderní osobní auto ho rádo mít nebude a po natankování kvalitní, pokud možno prémiové nafty s vysokým CN pojede výrazně lépe a za výrazně méně. V SRN nebo Rakousku v podstatě od každé značkové pumpy, byť v čele kvality jsou Aral a BP, v CZ pak od Benziny nebo OMV. Jen pro srovnání: Shell nafta CZ má cetanové číslo 53, obsah 2EHN 70mg/litr, V power Diesel pak 52/50, je tedy horší než obyčejná shell nafta. Benzina TopQ 57/250 a Verva Diesel 57/440. Nejlepší naftou v EU pak je Aral Ultimate s 63/1150. Uvedené výsledky jsou z testů oficiálních akreditovaných zkušeben a minimální předepsané hodnoty dle EN590 je CN51 a obsah 2-EHN s doporučuje nad 50mg/l, tady má ovšem významný vliv zdrojová surovina, způsob destilace i to, jestli se aditivum dávkuje při výrobě a nebo až v cisterně, plus řada dalších parametrů.
Nebyl by nějaký odkaz na výsledky rozborů? Docela by mě to zajímalo i u jiných čerpacích stanic :-)
Třeba tady je z loňska. Mimo jiné pokuta pro OMV Plzeň (v roce 2012).http://wiki.aktualne.centrum.cz/finance/seznam-cerpacich-... ...
Antonín opět prokázal, že pojem kvalita naprosto nechápe. Jeden z odkazů je například tady, ale při troše hledání v tuzemsku i zahraničí jich najdete spousty:http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty-benzina... ...
Toto je všeobecně známá záležitost. Lepší nafta je i u tankono. Shell je marketingový hujer, má mediální zvuk, tankuje to i šumák a tak se tam schází dementi co mají vejron.
Shell má obecně nejkvalitnější palivo v Čr. Jako jediní nebyli nikdy na seznamu pump od ČOI s nekvalitním benzinem a naftou. Zkuste natankovat Shell V-Power Nitro+ a rozdíl je hned patrný... Ovšem, pokud máte nějaký starý vrak, tak to možná nepoznáte...
Kvalita paliv na Shellu je stejná jako u Makra, páč to jede ze stejné rafinerie.http://www.novinky.cz/ekonomika/103699-ceska-ra... ...
Milý Antoníne, jste na velkém omylu a navíc zaměňujete kvalitu a pančování. Kvalita paliva není to, co sleduje ČOI. Ta sleduje pouze splnění či nesplnění MINIMÁLNÍCH povinných limitů (CN, bod vzplanutí, pěnivost,...), které Shell vždy těsně plní a přítomnost či nepřítomnost látek, svědčících o doplnění nepalivových složek, třeba LTO, . Pokud chcete skutečně špičkové palivo, Shell v ČR klidně vynechte. Nakonec řada výsledků analýz akreditovaných laboratoří je veřejně dostupná na internetu, tam se pravdu dočtete. Ale jinak, pokud hodláte setrvat ve vašem omylu, klidně setrvejte.
Mám své zkušenosti téměř ze všech pum, kromě LUKOILU (tam bych netankoval z principu). Tankujte si kde chcete, třeba u Tank Ono a určitě vyhrajete......
Z jaké naivní iluze usuzuješ, že palivo od Shell je lepší než palivo od Lukoilu nebo Ono, když laboratorní analýzy tvrdí že lepší není?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.