Volkswagen Passat TDI projel 48 států USA se spotřebou 3 l/100 km

A máme tu další rekord ve spotřebě na dálkové jízdě. Tentokrát jej prolomil americký Passat. Naftový Passat…

Podobné rekordy jsou krásné, vzbuzují emoce a diskuse, ale tím jejich praktický potenciál končí. Jistě, dokazují, že „to jde“, ale to všichni víme, ovšem v rámci běžného ježdění se člověk musí zpravidla ohlížet i na čas a okolní provoz. Nový americký Volkswagen Passat TDI Clean Diesel se nyní zapsal do Guinnessovy knihy rekordů (zřejmě v jejím americkém vydání) jako nejhospodárnější automobil s ne-hybridním pohonem, když v dálkové jízdě vykázal průměrnou spotřebu 3,01 l/100 km. Připomeňme, že právě Passat TDI se spolu s dalšími americkými modely Volkswagenu pokouší rozšiřovat doktrínu „naftového blaha“ také za velkou louží.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rekordní americký Passat TDI Clean Diesel

Rekordní jízda inkriminovaného vozu odstartovala 7. června z amerického ústředí Volkswagenu ve virginském Herndonu a skončila včera na stejném místě. Během těchto několika dní projel 48 států USA a najel celkem přes 13 000 km. Za volantem se střídali žurnalista Wayne Gardes a konstruktér Bob Winger, přičemž oba patří k propagátorům snižování spotřeby paliva u osobních automobilů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Tuto jízdu údajně absolvoval americký Volkswagen Passat TDI Clean Diesel ve zcela sériovém provedení v kombinaci s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou, jež patří podobně jako nafta v nádrži v kontextu lokace poněkud nepatřičně. Za zmínku stojí, že vůz v této specifikaci má podle americké metodiky EPA vykazovat průměrnou spotřebu na dálnici ve výši 5,47 l/100 km. 

Americká auta | Volkswagen | Volkswagen Passat

VW Passat 2012 pro USA: revoluce nepřišla

A používali Wayne Gardes a Bob Winger během jízdy nějaké speciální triky? Nic zvláštního neprozradili, důležitá je podle nich zkrátka hlavně plynulost jízdy bez prudkého brzdění a razantního zrychlování. Průměrná rychlost jejich jízdy zveřejněna nebyla, ovšem žádná sláva to zřejmě nebyla, neboť řidiči až příliš vehementně zdůrazňují, že důsledné dodržování v USA obecně přísných rychlostních limitů přináší úsporu ve spotřebě až v řádu desítek procent…

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků