Kapitoly článku:
Passat Syncro zvenčí
Na první pohled se vozy této řady vyznačovaly například výhradně metalizovanými laky, plastovými obklady prahů a podběhů kol, širokými otěrovými lištami na bocích nebo podélnými střešními ližinami. Zkrátka typický předobraz dnešních „softroadů“ včetně současného VW Passat Alltrack...
Nasazení pohonu všech kol do Passatu Variant mělo především rozšířit možnosti využitelnosti vozů této řady
Interiér Passatu Variant Syncro byl celkem bohatě vybaven, zmiňme alespoň kůží potažený volant, vyhřívaná a zevnitř stavitelná zrcátka, otáčkoměr, hlavové opěrky, výškově stavitelné sedadlo řidiče nebo asymetricky dělené opěradlo zadních sedadel sklápěné do roviny s plochou podlahy zavazadlového prostoru. Pod přední kapotou se zprvu nacházel výhradně zážehový pětiválcový dvoulitr s nepřímým vstřikováním a výkonem 116 koní (85 kW). Alternativou určenou vybraným trhům byl pětiválec 2,2 l o výkonu 136 koní (100 kW), jenž se později objevil i na většině dalších evropských trhů.
Interiér vozů Passat Variant Syncro byl celkem dobře vybaven
Výroba Volkswagenu Passat generace B2 byla v březnu roku 1988 nahrazena generací B3, ovšem produkce verzí Syncro běžela až do června.
Technické údaje: Volkswagen Passat
Rok • stupeň výbavy
1984 • Variant Syncro
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
5/2 • OHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 994 cm3
Vrtání • zdvih
81,0 mm • 77,4 mm
Nejvyšší výkon
85 kW (116 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
164 Nm při 3 200 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
11,1 s
Nejvyšší rychlost
182 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
500 l • 1 525 l
Objem palivové nádrže
70 l
Hmotnost: provozní • celková
1 265 kg • 1 800 kg
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 413 mm • 1 436 mm
Rozměr pneumatik
185/60 R14
Rozměry: délka × šířka × výška
4 540 × 1 695 × 1 465 mm