Volkswagen Passat CC R-Line: divoch, na pohled

Ve Wolfsburgu připravili „sportovní“ modifikaci „čtyřdvéřového kupé“ Passat CC. Nafocen byl na okruhu, ale doma bude docela jinde.

U nových vozů značky Volkswagen se poslední dobou těch uvozovek objevuje čím dál tím více, nemyslíte? Ale i na to by můj dobrý přítel jistě s klidem poznamenal; ale jo, to nevadí. Trendy jsou totiž zkrátka takové, vždyť žijeme v době drahých, zakázkových „lidových vozů“, levných rollsů a SUV trhajících okruhové rekordy.

Zpět k věci, Volkswagen nyní představuje provedení R-Line připravené nově i pro sedan Passat CC. Ačkoli žádné změny na mechanických skupinách čekat nemůžeme, sada R-Line dodá tuctovému stroji vzhled závodního vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V rámci těchto modifikací přichází nový nárazník plně lakovaný v barvě karosérie a osazený novými mlhovkami, přičemž jeho design navazuje na decentní prahové obklady. Kromě toho se provedení R-Line na první pohled vyznačuje pouze použitím nových, zatmavených krytů zadních sdružených světlometů. Standardně se dodávají sedmnáctipalcové ráfky Mallory s pneumatikami o rozměru 235/45, k mání jsou však i disky v průměru o jeden palec větší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiéru vévodí nový, multifunkční třípaprskový sportovní volant s koženým potahem a snaze o dojem „závodničky“ sekundují hliníkové obklady palubní desky a středového panelu. Passat CC R-Line se pochopitelně vyznačuje i škálou specifických emblémů uvnitř i zvenčí vozu.

Za sadu R-Line si připlatíte od 2 200 Euro (dostanete za ně navíc dvouzónovou klimatizaci a parkovací asistent Park Pilot), když ji přiobjednáte k provedení s motorem 2,0 TDI o výkonu 140 koní (103 kW) a šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením. V pořadí jde již o osmý model uvedený v sérii R-Line, dosud se v ní nachází řady Golf, Scirocco, Touran, Tiguan, Passat, Passat Variant a Touareg.

Kam s takto „vyladěným” vozem vyrazíte, to necháme na vás. Doporučujeme ale spíše náměstí či pěší zónu než závodní okruh...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Passat CC R-Line
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků