Volkswagen Passat CC: Passat podle Verna

(první dojmy) Nový Passat CC se na první pohled jeví být jen stylověji vyhlížejícím Passatem. Rozdílů je ale daleko více.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design ve znamení prestiže, Stísněnější, ale krásnější, Široká nabídka benzinů, jen jediná nafta
  2. Jízdní dojmy aneb Sám řídí, sám jede..., Závěr, Technické údaje

Někteří z nás na ten moment čekali a jiní se ho báli. Až stroje převezmou kontrolu nad našimi činy. Až se jízda autem stane ukolébavkou našich smyslů a řízení samotné se změní v něco nadbytečného, co bychom neměli upřednostňovat před zaslouženým spánkem za volantem. Ten okamžik se přiblížil. Přichází nový Volkswagen Passat CC, aby redefinoval požitek jízdy na maximální součinnost s elektronikou.

Volkswagen si dal s uvedením svého benjamínka opravdu záležet. Nejen, že s novou karosářskou varinatou úspěšné modelové řady Passat míří ze střední třídy do vyšší střední třídy, ale svým novým modelem míří na konkurenci u Němce s VW ve znaku dosud nevídanými zbraněmi. Pojďme se svézt společně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Design ve znamení prestiže

Jestliže byl Passat před dvaceti lety symbolem kvalitního rodinného sedanu střední třídy bez větších nároků na luxus, Passat CC vše staví na hlavu. Už samotná zkratka plete motoristické novináře a odbornou veřejnost svým význam. Až dosud dvojité cé znamenalo coupe-cabriolet, ale u Volkswagenu mu říkají Eos, a tak tato zkratka dostala význam jako Comfort Coupé.

Samo označení Coupé je v případě Passatu poněkud problematické. Jedná se totiž o přikrčený Passat se strhujícím designem. Nic se nezměnilo na čtveřici dveří, ani na karosérii typu sedan kromě mnoha stylistických odlišení, prudčeji klesajícího C sloupku a bezrámových oken dveří.

Volkswagen v matení odborné veřejnosti není sám. Poprvé s ním začal Mercedes-Benz se svým modelem CLS, který rovněž nazval čtyřdvéřovým kupé. Letos se nový význam dočkal pokračoval u Citroënu C5, který se díky výrazně zkosenému C sloupku a svažující se střeše rovněž nazývá v provedení sedan jako kupé.

Tím jsme zároveň vyjmenovali úhlavní konkurenty. Jeden z nich je ze šlechtického rodu a ten druhý ještě v předchozí generaci dřel na stejné pozici jako obyčejný manažerský Passat. Design nového Passatu spíše přímo míří proti Mercedesu CLS, tak vysoké ambice si ale očividně nedělá, vždyť už pod kapotou nabízí daleko rozumnější motorizace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stísněnější, ale krásnější

Příď nového Passatu je přikrčená a vzdáleně připomíná vlajkovou loď Phaeton. Silueta nového Passatu CC zase připomíná Mercedes CLS a záď končí na Volkswagen nečekaně hravě. Nedisponuje sice konkávním oknem jako francouzský křižník C5, ale opět se velmi blíží Mercedesu při zachování charakteristických koncových svítilen od Volkswagenu. Také stylistický prlis na boku vozu připomíná Mercedes CLS, a tak je zcela jasné, kde bude Volkswagen o své zákazníky bojovat.

I když marketingové ooddělení hovoří o vzdušnosti nového Passatu CC, v porovnání s klasickým sedanem v nabídce Wolfsburgské automobilky je pocitově stísněnější a nabízí sportovnější sezení níže než v klasickém Passatu.

Palubní deska nabízí takřka stejný design jako klasický Passat, jen v daleko větší míře sází na imitaci kořenového dřeva, nebo matný hliník. Také tříramenný volant Passat CC personalizuje a zařazuje mezi prémiové vozy. Malým detailem je vyzývavé bílé podsvícení přístrojového štítu, které má opět evokovat prestižní dojem z vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvláště luxusní dojem evokuje dvoubarevné kožené čalounění. Zatímco vpředu získali řidič a spolujezdec pocit závodníků díky poloze v sedadle, cestující vzadu získali větší svobodu. Vzadu totiž není počítáno se třemi, ale jen s dvěma plnohodnotnými místy k sezení, mezi kterými se nachází úložný box sloužící také jako bar. Toto řešení má nabídnout čtyři plnohodnotná místa jako u správného cestovního kupé. Cestující vzadu přitom mají poněkud stísněný pocit v oblasti hlavy právě kvůli svažující se střeše.

Zavazadlový prostor nabízí standardně 532 litrů, jeho rozšiření do kabiny přes sklopená zadní sedadla je volitelným prvkem. Passat CC nabízí uvnitř mnohem prémiovější pocit než jeho klasičtí sourozenci z rodu Passatů. Když nic jiného, posouvá Passat poprvé v historii mezi luxusní sedany.

Široká nabídka benzinů, jen jediná nafta

Klasické benzinové motory Passat CC nenabízí. Základem nabídky je přímovstřikový čtyřválec 1,8 TSI. Výkon 118 kW/160 k (při 5000 min-1) není ani pro velký Passat špatnou papírovou hodnotou. Tato motorizace v ČR startuje na ceně 779 900,- Kč vč. DPH.

Nabídka pokračuje dvoulitrovým čtyřválcem 2,0 TSI. Ten nabízí již 147 kW/200 k (při 5100 min-1). Dvoulitr začíná na 919 900,- Kč vč. DPH. Komu by benzinový dvoulitr s turbodmychadlem nestačil, může zvolit vidlicový šestiválec 3,6 FSI bez turba. I tak nabízí velmi solidní maximální výkon 220 kW/300 k (při 6600 min-1). Pevně daná cena 1 075 700,- Kč vč. DPH naznačuje prémiový potenciál této kombinace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tuto motorizaci v kombinaci se sériovým pohonem všech kol 4Motion jsme měli možnost krátce vyzkoušet. Šestiválec působí i přes papírově vysoký výkon klidným dojmem a nedává znát schopnost zrychlit na stovku za pouhých 5,6 s. Jeho očekávanou předností je linearita a příjemný zvuk. Škoda jen nutného spojení s automatickou převodovkou, byť v podobě výborného automatu DSG, manuál by aktivním řidičům dodal lepší pocit z jízdy.

Přejděme ale nyní k naftovým motorům. V nabídce je pouze dvoulitrový čtyřválec 2.0 TDI CR ve dvou výkonových specifikacích. Tou první je nesmrtelný 103 kW/140 k, tím druhým nadopovaný 125 kW/170 k. Oba motory lze dodat s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou DSG, v obou variantách se mohou chlubit nízkou spotřebou,klidným chodem díky technologii common-rail a plněním emisní normy Euro 5. Slabší z turbodieselů startuje na 818 400,- Kč vč. DPH, silnější na 869 600,- Kč vč. DPH.                           

Následující kapitola
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 141 717 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Touran 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 365 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků