Volkswagen Passat CC: 502 koní od MR Car Design

Pánové z ladičské společnosti MR Car Design si tentokrát pohráli s „čtyřdveřovým kupé“ od Volkswagenu. Z tohoto auta vyždímali přes 500 koní…

Německá firma MR Car Design má při vylepšování automobilů mimořádně široký záběr. Z nejbližší minulosti si jistě vzpomenete třeba na dodávku VW Transporter MR Car Design, ale také na 375 koní (276 kW) posílený Opel Insignia OPC nebo vylepšený francouzský kompakt Renault Clio RS 200 s výkonem zvýšeným na 220 koní (162 kW). Nejnovější stavbou je u MR Car Designu rekonstrukce původního modelu Volkswagen Passat CC, který ve své druhé generaci změnil svůj název na Volkswagen CC (stereotypní jméno Passat zřejmě brzdí v rozletu).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tento na první pohled obyčejný Passat CC dosahuje výkonu přes 500 koní

Pánové z MR Car Designu si za základ zvolili špičkovou verzi Passat CC VR6 4Motion s pohonem všech kol a atmosféricky plněným, přímovstřikovým zážehovým šestiválcem 3,6 FSI s výkonem 300 koní (220 kW). Jádrem této přestavby se stala modifikace právě této pohonné jednotky, která dostala přeplňovací sadu HGP s turbodmychadlem, která zvýšila výkonovou špičku až na 502 koní (369 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
To nejzajímavější spočívá v přeplňování HGP na motoru 3,6 FSI
 

Točivý moment přitom narostl na rovný dvojnásobek, z 350 Nm se posunul až na 700 Nm. O patřičně zlepšené jízdní vlastnosti se stará sportovní pérování a tlumení KW v kombinaci s posílenou brzdovou soustavou Stoptech ST-40 a tužšími zkrutnými stabilizátory H&R. Na první pohled bychom tyto výkony do auta na snímcích snad ani neřekli, dlužno tedy dodat, že jeho mimikry jsou skutečně účinné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled si všimneme pouze několika decentních doplňků

Zvenčí totiž tento vůz poznáte snad jen podle osmnáctipalcových litých ráfků OZ obouvajících pneumatiky s rozměrem 235/40 nebo páru ozdobných koncovek výfuků. 
Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků