Volkswagen omezí varianty a výbavu. Tím ušetří dvě miliardy eur

23 komentářů

Sára, KLB Legal
1. prosince • 13:19

Ztráta důvěry v tento koncern je v tuto chvíli pochopitelná. Pracujeme na dohodě s Centrem vozidel udržitelné mobility při ČVÚT. Budeme auta testovat před a po úpravě. Zaměříme se na točivý moment, spotřebu a emise, zda se servisní úpravou nezhorší technické parametry vozu. Finanční odškodnění pro poškozené majitele těchto vozů zařizujeme pomocí hromadné žaloby podávané v USA, připojit se můžete na www.dieselovakauza.cz.

jirka
1. prosince • 5:18

takze vsechny auta od vw bude toto. vsude setejny podvozek vybava interier jen v katalogu chces karoserii skoda vw seat porsche netley lamborgini audi.

kolemjdoucí
30. listopadu • 21:17

Jinak řečeno značky koncernu VW budou zkoušet, co si můžou k zákazníkovi dovolit, respektive jak hodně ho budou moci oškubat. Prý už začali zdražovat, ale to nepůjde stále, to je moc okaté.
V příštích vozech s dá očekávat horší základní výbava, tenší plechy, levnější materiály a stejná cena. Subdodavatelé koncernu VW nebudou mít nějblyžších několik let na růžích ustláno, budou nuceni k nižším cenám za stejnou kvalitu, ale jak to bývá, to zůstane jen na papíře, protože s šetřením se dostaví i horší kvalita.

Antiautomat
30. listopadu • 15:31

hm, ta vybava sa este da dalej obmedzit? :-D:-D:-D

Mrdokvas
30. listopadu • 13:07

:-O takže výbava ambition pro všechny B-]

Noclaf
30. listopadu • 10:30

Asi to maj kluci z financi spocitany, ale neco na tom budou muset i tratit - pokud zuzi volitelnou vybavu, tak jeji cast budou muset zahrnou do nejakyho standardu - kde za to obvykle vyrobci nevyrejzujou ty samy prachy jako kdyz to je doplatkova vybavicka. A asi si nemuzou dovolit nejak zasadne zdrazit...

OMG
30. listopadu • 11:29

Options výbava je oblíbená především u prodejců, protože jim navyšuje marži, kterou na samotných autech nemají nijak zásadně velkou. Osobně bych tento článek bral s velkou rezervou jako pouhé blablabla, protože základní výbava vozů VW není nijak přehnaná a konkurence má často v sérii víc, navíc zákazníci jsou u VAG zvyklí si auto rozsáhle konfigurovat a pochybuji, že by někoho napadlo jim právě tohle vzít, to by pro koncern mohlo znamenat větší ztrátu, než NOx_aféra.
Spíš se omezí postradatelné a zpravidla nepřehledné výbavové stupně typu sportline/comfortline/highline/... a přesunou do options a možná bude méně verzí akčních modelů, i když ty jasně podporují prodejní čísla a zas až tak moc se s nimi v minulosti neplýtvalo.

Axel Toronto (xax41)
30. listopadu • 13:09

Ne ne. Budou pakety jako treba u Japoncu. Aspon potom ubydou na trhu s ojetymi auty takove nesmyslne kombinace jako velka navigace a k ni gumovej volant apod. Nedavno jsme na mobile.de hledali pro kamaradovu manzelku sedmicku Golfa a asi az padesate auto odpovidalo plus minus ( spis minus ) jejich predstavam. Tak jsme zkusili jeste Mazdu 3 a ejhle, za dve minuty bylo vybrane auto s vetsi vybavou nez chteli a za stejne penize jako koncernovej zebrak. O vzhledu nemluve.
VW je v zadeli a minimalne deset let jeste bude. Na jejich diesely jim sere pes.

Driver
30. listopadu • 10:27

Já tomu moc nerozumím, myslel jsem, že na výbavě se vydělává. Tak asi ne. Oni jsou odborníci. Já se pouze podivuji. Ale pozastavil bych se nad odbory: ......Sníží se ale i odměny managementu, zatímco řadové pracovní síly by se osekávání nákladů dotknout nemělo. To si vydupali odboráři, kteří mají ve VW silné slovo..... Jakkoliv to je pro dělníky dobrá zpráva, jedno je jisté. Proč tedy by měly jakékoliv koncerny vyrábět v EU, kde je jedna z nejdražších pracovních sil? Tím nenarážím na to, dělat z lidí otroky, ale na vysoké zdanění. Logicky bude každá automobilka do budoucna vyrábět více a více svých modelů v Číně. Abychom pak jednoho dne odborům nepoděkovali za uzavřené továrny v EU. (Už se to děje, uzavřený Opel v Bochum i přes masivní dotace vlády a smlouvy o neuzavírání továren) Proč odbory netlačí na snížení daní a tlačí na automobilky? Že to není jejich náplň práce? Tak jsou k ničemu. (Jeden z mnoha aspektů, proč Evropa přestává růst je i nejdražší cena za práci) Netvrdím, že za vše mohou odbory, ale tohle je jediná jejich možnost zachránit automobilky v EU. Za stávající situace věřím tomu, že i obyčejná Škodovka bude za 10let montovat půlku produkce v Číně. Už nyní tam vyrábí mnoho jejich dodavatelů, kteří před 10ti lety vyráběli v EU. Holt je problém, že snížit daně se nikomu nechce. Ale až tu nebudou automobilky, tak co? Tak ty daně zvýšíme? Ano, tak to tady chodí :-/ A přitom všichni ví, jak to je. Tak potom nevím, proč chodit k volbám, když se tu řekněme 25let nic nedělá. K čemu jsou pozemky za korunu pro koncerny, když nelze levně - konkurenceschopně vyrábět? Někdo mi to vysvětlete, nerozumím tomu.

řidič
30. listopadu • 13:57

Na levnou Čínu zapomeňte, to bejvávalo.... také si nejsem jist, vašimi dalšími argumenty o mimořádně vysokých nákladech.... víte, za posledních 20 let VW vydělal svým akcionářům mraky pěněz, a nevím, proč by to do budoucna mělo být jinak, pokud budou auta dobré.
A daně, to je politikum, něco jako minové pole, šlápnout vedle a letíte- u daní může uleťet celá ekonomika státu. Pokud totiž - v případě Německa- 40 let budujete sociální stát, tak není jednoduché najednou tvrdit opak, to je na revoluci....

mpolan
30. listopadu • 13:38

A kdo jim to pak koupí?
Jo vlastně, oni nás nepotřebují, vystačí si sami se sebou...

Fantomas
30. listopadu • 11:19

Snížení daní je kontraproduktivní. Tedy pro státy v naší dnešní situaci. Ekonomika je ve své filozofii neustálého růstu už tak výkonná, že ke svému fungování si vystačí se stále menším počtem pracujících, ale zároveň vyžaduje stále víc "spotřebně aktivních". Prostě kapitalismus potřebuje, aby všichni co nejvíc nakupovali a utráceli. Potřebuje k tomu dokonce už i chudé, nezaměstnané, důchodce, prostě všechny.
Pokud by se daně snížily, snížila by se i kupní síla všech obyvatel. V první fázi by muselo dojít ke snížení státních výdajů (státy už jsou teď silně v mínusu), tedy k omezení provozu státu, platů státního aparátu přes výdaje na děti, nezaměstnané až po důchodce. To by způsobilo omezení spotřeby, to zase omezení výroby, tím by se snížily příjmy a kupní síla i výdělečné části obyvatel a všech výrobců, což způsobí další propad příjmů státu a další nutné šetření a omezování výdajů... a prodělají všichni. A o to minimálně výrobci nemají zájem.
Snížení daní tedy situaci paradoxně zhorší.

(&*123utdgfgscfHJGFHfSD)*
30. listopadu • 14:00

Aha. Takze neustale zvysovani dani povede ke vseobecnemu blahobytu. :-) Uz chapu, proc byl Fantomas gumovym mafianem a ne renomovanym ekonomickym anlytikem. :-DPodle fantomasovy teorie danoveho rustu budeme nakonec danit 100% naprosto nikoho. Predpokladam, ze to nastane prave v dobe jeho pusobeni na postu ministra financi (ANO, kdyz Babis, tak i Fantomas! :-) ), aby se mohl medialne prezentovat jako ten, jez konecne zajistil 100% vyber dani z prijmu.

Fantomas
30. listopadu • 14:11

No a jak byste vy zlevnil pracovní sílu?

vinco
30. listopadu • 21:07

NULOVE zdanenie prace (0% dan z prijmu) a vyssie zdanenie spotreby (vyssie nepriame dane: dph, nehnutelnosti, atd)
kazdy potrebuje jest, minat, kupovat, ... viac ti ostane, viac si kupis, skratka win-win situacia pre stat

&6527YUQFG_(0827-*-`123/`
30. listopadu • 19:53

Uprimne receno, nemam chut o tom uz dal diskutovat. Jednak je to uz hodne ohrana pisnicka a jednak je tohle web o autech. Tudiz mi to prijde jako off topic.A kdyz se o tom zacneme bavit do hloubky, zabredneme do spousty jinych problemu, ktere jsou na to navazany. Omlouvam se, ale opravdu nechci.Dobrou noc.

OMG
30. listopadu • 11:35

Naprostý nesmysl. Tohle tvrdí pouze hloupí politici. Daňový výnos není jednoparametrický, závisící přímou úměrou na výši procentní sazby.

Fantomas
30. listopadu • 11:38

Jasně že jsem to pro názornost totálně zjednodušil, ale bohužel to tak je.
Pokud to vidíte jinak, nebojte se to vysvětlit.

OMG
30. listopadu • 12:09

Parametrů je tolik, že se sem nevejdou. namátkou: Vliv na reinvestování zisku, vliv na zaměstnanost, dopad na ochotu vůbec daně platit, vliv na transfer výnosů do jiných zemí, vliv daňově uznatelných/neuznatelných položek, vliv míry zdanění práce, vliv vedlejších nákladů na zaměstnanost, atd, atd..................................
Obecně je efektivita výběru daní nejvyšší v zemích se sazbou přímé daně v rozmezí 7-17% a vysokou mírou uznatelných výdajů, v ostatních signifikantně klesá a v zemích s celkovým zdaněním práce pod 25% a s nulovou či minimální sazbou daně z dividend, oba tyto parametry mají navíc pozitivní vliv na dańový incoming.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
30. listopadu • 12:25

Samé málo významné až nepodstatné parametry. Stejně jako efektivita výběru daní.
Zkuste jednoduše popsat co se stane, když se zlevní pracovní síla snížením daní.

OMG
30. listopadu • 14:57

Stručně? Zvýší se ochota zaměstnavatelů vytvářet pracovní místa. Zvýší se ochota zaměstnavatelů netransferovat výrobu do jiné země. Zvýší se kupní síla obyvatel a tím výběr DPH. Sníží se práce načerno. Sníží se zátěž sociálního systému.

Fantomas
30. listopadu • 15:40

To je hezká teorie, ale nevěřím ani jednomu bodu. Lidská chamtivost je nekonečná a podle mě by se z těchto bodů pravděpodobně nestalo vůbec nic.

Ludek_II
30. listopadu • 11:16

Vy se asi rád posloucháte, viďte ? :-)

Doporučujeme

Články odjinud