Volkswagen omezí varianty a výbavu. Tím ušetří dvě miliardy eur

Volkswagen už má další plán, jak uspořit poměrně velkou sumu peněz. Tu totiž bude potřebovat na řešení aféry Dieselgate, která bude automobilku podle předběžných odhadů stát asi 8,7 miliardy eur (235 miliard korun). Jen pro zajímavost – to je asi pětina českého státního rozpočtu.

Technika | Život řidiče | Dieselgate | Volkswagen | Byznys

Volkswagen už zveřejnil, jak opraví auta postižená kauzou Dieselgate

Koncern Volkswagen chce během příštích let ušetřit nejméně pět miliard eur zefektivněním výroby a redukováním zbytečných výdajů. Omezí se sponzorské aktivity, o nějakou tu miliardu se sníží investice do vývoje a zruší se postradatelné a nevýdělečné projekty.

Nyní představil Volkswagen další plán: omezení modelových variant a stupňů výbavy. Tím se mají ušetřit především logistické náklady. VW by tak mohl získat téměř dvě miliardy eur, píší Automotive News.

Technika | Dieselgate | Volkswagen | Názory

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Sníží se ale i odměny managementu, zatímco řadové pracovní síly by se osekávání nákladů dotknout nemělo. To si vydupali odboráři, kteří mají ve VW silné slovo.

Nikdo zatím přesně specifikoval, kterých modelů nebo prvků výbavy se bude zjednodušování týkat. Nezdá se ale pravděpodobné, že z nových aut zmizí výbava, na kterou si zákazníci zvykli. Spíše dojde ke sjednocení balíčků výbavy a omezí se možnosti individualizace. Je také možné, že zmizí některé z karosářských variant.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků