Volkswagen omezí varianty a výbavu. Tím ušetří dvě miliardy eur

Volkswagen už má další plán, jak uspořit poměrně velkou sumu peněz. Tu totiž bude potřebovat na řešení aféry Dieselgate, která bude automobilku podle předběžných odhadů stát asi 8,7 miliardy eur (235 miliard korun). Jen pro zajímavost – to je asi pětina českého státního rozpočtu.

Život řidiče | Technika | Volkswagen | Byznys | Dieselgate

Volkswagen už zveřejnil, jak opraví auta postižená kauzou Dieselgate

Koncern Volkswagen chce během příštích let ušetřit nejméně pět miliard eur zefektivněním výroby a redukováním zbytečných výdajů. Omezí se sponzorské aktivity, o nějakou tu miliardu se sníží investice do vývoje a zruší se postradatelné a nevýdělečné projekty.

Nyní představil Volkswagen další plán: omezení modelových variant a stupňů výbavy. Tím se mají ušetřit především logistické náklady. VW by tak mohl získat téměř dvě miliardy eur, píší Automotive News.

Technika | Volkswagen | Dieselgate | Názory

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Sníží se ale i odměny managementu, zatímco řadové pracovní síly by se osekávání nákladů dotknout nemělo. To si vydupali odboráři, kteří mají ve VW silné slovo.

Nikdo zatím přesně specifikoval, kterých modelů nebo prvků výbavy se bude zjednodušování týkat. Nezdá se ale pravděpodobné, že z nových aut zmizí výbava, na kterou si zákazníci zvykli. Spíše dojde ke sjednocení balíčků výbavy a omezí se možnosti individualizace. Je také možné, že zmizí některé z karosářských variant.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků