Volkswagen omezí varianty a výbavu. Tím ušetří dvě miliardy eur

Volkswagen už má další plán, jak uspořit poměrně velkou sumu peněz. Tu totiž bude potřebovat na řešení aféry Dieselgate, která bude automobilku podle předběžných odhadů stát asi 8,7 miliardy eur (235 miliard korun). Jen pro zajímavost – to je asi pětina českého státního rozpočtu.

Život řidiče | Technika | Volkswagen | Byznys | Dieselgate

Volkswagen už zveřejnil, jak opraví auta postižená kauzou Dieselgate

Koncern Volkswagen chce během příštích let ušetřit nejméně pět miliard eur zefektivněním výroby a redukováním zbytečných výdajů. Omezí se sponzorské aktivity, o nějakou tu miliardu se sníží investice do vývoje a zruší se postradatelné a nevýdělečné projekty.

Nyní představil Volkswagen další plán: omezení modelových variant a stupňů výbavy. Tím se mají ušetřit především logistické náklady. VW by tak mohl získat téměř dvě miliardy eur, píší Automotive News.

Technika | Volkswagen | Dieselgate | Názory

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Sníží se ale i odměny managementu, zatímco řadové pracovní síly by se osekávání nákladů dotknout nemělo. To si vydupali odboráři, kteří mají ve VW silné slovo.

Nikdo zatím přesně specifikoval, kterých modelů nebo prvků výbavy se bude zjednodušování týkat. Nezdá se ale pravděpodobné, že z nových aut zmizí výbava, na kterou si zákazníci zvykli. Spíše dojde ke sjednocení balíčků výbavy a omezí se možnosti individualizace. Je také možné, že zmizí některé z karosářských variant.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků