Volkswagen odložil projekt nového Phaetonu do šuplíku. Je moc drahý

Volkswagen objevil Ameriku! Zjistil, že vývoj a především výroba luxusní limuzíny bude stát spoustu peněz. Hrozí, že by na ní značka opět nevydělávala.

Minulá generace Volkswagenu Phaeton byla sice obchodním propadákem, ale projekt si vydupal Ferdinand Piech, takže ho automobilka držela při životě, i když se říká, že na každém prodaném autě prodělala 28 000 eur.

Piech ale letos v dubnu rezignoval na post předsedy dozorčí rady a skutečnost, že automobilka následně odložila projekt neziskové dvanáctiválcové limuzíny do šuplíku, snad ani nemůže být náhodná.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Byznys | Volkswagen | BMW | Renault | Honda | Peugeot | Suzuki | Nissan | Seat | Maybach

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

Největším úskalím Volkswagenu Phaeton jsou totiž náklady na výrobu, materiály a technologii zpracování, připomínají Automotive News. Zákazníci by navíc těžko přijali Audi A8 s jinou maskou chladiče. I když lze použít společné díly podvozkové platformy a motorů, luxusní interiér a výbava je to, co dělá limuzínu limuzínou.

Volkswagen se nyní soustředí na maximalizaci zisku a snižování zbytečných nákladů. O to více je překvapivé, že projekt prodělečné limuzíny stále žije, i když byl dočasně odložen. Je možné, že dojde k přehodnocení situace a místo luxusní a předražené limuzíny vznikne trochu jednodušší a cenově zajímavá alternativa k Audi A8 s prakticky stejným technickým základem.

Koncern VW zřejmě nyní vyhodnocuje, jestli je lepší projekt pohřbít a nepokračovat s vývojem, nebo jestli už bylo do nového Phaetonu nasypáno tolik peněz, že bude výhodnější ho dokončit a dát mu šanci.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků