Volkswagen odkládá postradatelné projekty k ledu. Potřebuje peníze

Koncern nyní potřebuje řešit aktuální aféru s emisemi motorů TDI. Vedení postupně vyčleňuje prostředky z rezerv společnosti.

Všechny projekty koncernu Volkswagen, které nejsou nezbytně nutné pro fungování společnosti a nepředstavují vidinu jistého zisku, míří k ledu. Koncern nyní potřebuje řešit aktuální aféru s emisemi motorů TDI, pro kterou se vžilo označení Dieselgate, a nemůže si dovolit utrácet za neziskové zbytečnosti.

Plán pozastavit postradatelné projekty přednesl nový šéf Volkswagenu Matthias Müller, který dříve šéfoval značce Porsche, ale koncernové otěže převzal od Martina Winterkorna. Ten rezignoval na svůj post po tom, co se provalil skandál s podváděním při měření emisí v USA.

Technika | Dieselgate | Názory

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Matthias Müller směrem k zaměstnancům vzkázal, že Volkswagen udělá všechno proto, aby zachoval stabilní pracovní místa. Přesto je zajímavé, že v reakci na skandál přestal Volkswagen dočasně nabírat nové zaměstnance. Podle Müllera je Volkswagen schopen překonat tuto krizi a také ji překoná, neboť je to prý společnost s pevnými kořeny a má nejlepší tým, jaký si kdo může přát.

Technika | Volkswagen | Dieselgate | Názory

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Vedení si je nicméně vědomé skutečnosti, že emisní skandál bude stát spoustu peněz (nejen na pokutách, ale také na právnících a především na opravách aut), takže postupně vyčleňuje prostředky ze svých rezerv a pozastavuje nebo úplně ruší práce na projektech, které nejsou pro existenci společnosti důležité.

Aféra tak může ovlivnit práce na nástupci Bugatti Veyron, nové generaci limuzíny VW Phaeton a například na novém VW Beetle či sportovních a exkluzivních verzích běžných Volkswagenů nebo i jiných modelů ostatních značek koncernu.

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků