Volkswagen odhalil zelené taxi pro Milán

Na veletrhu v Hanoveru Volkswagen představil prototyp taxíku pro italské město Milán. Je zelený, nejen svou barvou...

Nová studie má za úkol naznačit možnosti prostorové hospodárnosti a šetrnosti k životnímu prostředí při pohybu vozidel taxislužby v centrech městských aglomerací. Podobné vozy by se mohly začít v dohledné době objevovat třeba v ulicích New Yorku, Kapského města, Tokia, ale také Prahy. Novinka s názvem Milano navazuje na koncept Space Up! z roku 2007, ale vyznačuje se především specifickým zeleno černým lakováním, jež má odkazovat právě na barevné zbarvení obvyklé u milánských taxíků, ale částečně připomíná i někdejší Volkswageny Samba.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled zaznamenáme především jednodílné, rozměrné posuvné dveře na straně přivrácené k chodníku. Pro snadné nastupování se otevírají i s částí střechy a posouvají se až k patě sloupku A. Podle Volkswagenu se na voze nachází i prvky, s nimiž se budeme zakrátko setkávat i v sériové produkci VW, patří sem například vypuštění konvenční masky chladiče a její nahrazení transparentním hladkým pásem opticky spojujícím světlomety. Na prosklené panoramatické střeše se nachází „kaplička“ s nápisem „TAXI”, jež může být prosvětlena jednou ze tří dostupných barevných odstínů podle toho, zda je je vůz k dispozici, nebo není.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sedadlo předního spolujezdce zmizelo a nahradil jej zavazadlový prostor, což omezuje přepravní kapacitu na pouhé dva zákazníky, to ale obvykle stačí. Za sedadlem řidiče je k dispozici celkem 120 mm prostoru pro kolena a vzdálenost sedáku od střechy činí uspokojivých 994 mm. Na palubě se nachází dvojice osmipalcových dotykových displejů, jeden pro řidiče a druhý pro cestující vzadu. Zobrazují se na nich údaje taxametru, palubního počítače nebo indikace nedovřených dveří, vzadu pak lze prostřednictvím displeje platit kartou nebo upravovat nastavení klimatizace. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon prototypu Volkswagen Milano Taxi Concept se stará elektromotor s výkonem 116 koní (85 kW) napájený z li-ionových akumulátorů, jež lze na 80% jejich kapacity dobít zhruba za hodinu. Jízdní dosah přitom činí 300 km a nejvyšší rychlost se má pohybovat okolo 120 km/h.

Automobilka Volkswagen plánuje prodávat elektromobily počínaje rokem 2013 a je pravděpodobné, že tento kompaktní taxík do připravované modelové palety zapadne. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zelené taxi Volkswagenu pro Milán
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků