Volkswagen NMS: skutečně nový Passat jen pro Američany? (nové skici)

Nebývá zvykem, aby automobilka záhy po představení nového modelu uvolnila oficiální skici toho, co jej má nahradit. Jenže „nový” Volkswagen Passat je tak očividnou marketingovou hříčkou, že jej za skutečnou sedmou generaci neoznačí snad ani ve Světě motorů. A zřejmě právě proto, že reakce na představení faceliftu Passatu B6 nejsou zrovna vlídné, vypustila automobilka do světa další skici konceptu, kterému říká NMS (New Midsize Sedan) neboli nový sedan střední velikosti.

Malůvky NMS nám VW posílá již roky a nejsme si úplně jisti, co vlastně mají ztělesňovat. Původně jsme si mysleli, že takto bude vypadat další Passat pro Evropu, ale i když jeho prvky „nová” B7 nesporně nese, je to přece jen jiné auto, zvlášť když stojí na základech generace B6.

Podle informací, které provázejí uvolnění níže přiložených snímků, jde o skutečně nový Passat, který se představí již v lednu 2011 na detroitském autosalonu. Pokud vám toto sdělení v kontextu se včerejší pařížskou premiérou Passatu B7 nedává smysl, vězte, že vůz má být určen jen pro zámořské trhy, na kterých se včera představený vůz jistojistě prodávat nebude. Pokud tomu tedy rozumíme správně, my bychom si měli dále užívat převlečené B6, v Americe by pak měli jezdit zcela novým modelem, v obou případech jménem Passat a zřejmě i v obou případech s označením ,B7.

Je samozřejmě možné, že se v lednu v Detroitu představí Američanům podobné řešení, které jsme včera poznali my, tedy de facto starý vůz navlečený do nového designu, jen trochu odlišného. Ale je také možné, že opravdu nový Passat si začne klestit cestu trhem nejprve v USA a až poté, co se v Evropě zjistí, že faceliftovaná B6, marně podávaná jako nová generace, nejde dostatečně na odbyt, přijde skutečná B7 i k nám. V úvahu ovśem připadá i varianta, že středně velký sedan pro USA ponese úplně jiné jméno a my si „nového” Passatu budeme užívat ještě spoustu let.

V celém příběhu je zatím příliš mnoho neznámých. Zřejmě jen čas nám ukáže, jaká budoucnost čeká Passat u nás a jaký v zámoří. Jisté je nyní jen to, že v lednu v Detroitu pozná svět vůz, který zatím znázorňují přiložené malůvky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen NMS na nových skicách. Co z toho vzejde ví jen Bůh a pan Piëch...
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků