Volkswagen NILS: malý elektromobil do města

Automobilka Volkswagen do Frankfurtu přiveze studii jednomístného minivozíku s elektrickým pohonem a jménem NILS.

Koncern Volkswagen Group pokračuje ve své ofenzívě mezi miniautomobily. Po předpremiérách dvoumístné studie Audi Urban Concept a nové generace modelu Volkswagen Up! představí na autosalonu ve Frankfurtu také studii lehkého jednomístného elektromobilu pojmenovaného Volkswagen Nils. V budoucnosti by mohl posloužit zvláště v hustém městském provozu. „Úkolem projektu NILS je prozkoumat technickou realizovatelnost dostupného samohybu pro individuální dopravu s ekologicky přínosným elektrickým pohonem,“ uvedl Prof. Dr. Jürgen Leohold zodpovědný v rámci koncernu VW Group za oblast vývoje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen NILS využívá hliníkového prostorového rámu, ze stejného materiálu je vyrobena také většina povrchových dílů karoserie včetně vzhůru výklopných dveří a kol, která výrazně vystupují z obrysu karoserie a disponují malými blatníky motocyklového typu. NILS bude široký 1 390 mm, vysoký jen 1 200 mm a dlouhý 3 040 mm, takže je o zhruba 0,5 kratší než nový Volkswagen Up!, pohotovostní hmotnost má činit přibližně 460 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon se stará kompaktní elektromotor uložený za sedadlem řidiče o hmotnosti jen 19 kg. Dlouhodobě je schopen generovat výkon 20 koní (15 kW) a točivý moment 130 Nm, krátkodobě pak dosahuje výkonu až 34 koní (25 kW). NILS má s ním z klidu na 100 km/h zrychlit za méně než 11 s a dosáhnout rychlosti 130 km/h. Elektromotor je napájen z li-ionového akumulátoru 5,3 kWh umístěného v zadní části karoserie, jenž má vozu zajistit dojezd okolo 65 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nad akumulátorem se nachází také malý zavazadlový prostor, zdířka pro dobíjení je hned pod zadní středovou svítilnou. Sedmnáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky se sníženým valivým odporem a rozměry 115/80 vpředu a 125/80 vzadu. Podle tvrzení Volkswagenu má NILS vyhovět požadavkům 73,9 % řidičů německých velkoměst, kteří podle statistiky dojíždějí do práce na vzdálenost kratší než 25 km. Podrobnosti k novému konceptu budou uvedeny při jeho oficiální premiéře na autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků