Volkswagen NILS: malý elektromobil do města

Automobilka Volkswagen do Frankfurtu přiveze studii jednomístného minivozíku s elektrickým pohonem a jménem NILS.

Koncern Volkswagen Group pokračuje ve své ofenzívě mezi miniautomobily. Po předpremiérách dvoumístné studie Audi Urban Concept a nové generace modelu Volkswagen Up! představí na autosalonu ve Frankfurtu také studii lehkého jednomístného elektromobilu pojmenovaného Volkswagen Nils. V budoucnosti by mohl posloužit zvláště v hustém městském provozu. „Úkolem projektu NILS je prozkoumat technickou realizovatelnost dostupného samohybu pro individuální dopravu s ekologicky přínosným elektrickým pohonem,“ uvedl Prof. Dr. Jürgen Leohold zodpovědný v rámci koncernu VW Group za oblast vývoje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen NILS využívá hliníkového prostorového rámu, ze stejného materiálu je vyrobena také většina povrchových dílů karoserie včetně vzhůru výklopných dveří a kol, která výrazně vystupují z obrysu karoserie a disponují malými blatníky motocyklového typu. NILS bude široký 1 390 mm, vysoký jen 1 200 mm a dlouhý 3 040 mm, takže je o zhruba 0,5 kratší než nový Volkswagen Up!, pohotovostní hmotnost má činit přibližně 460 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon se stará kompaktní elektromotor uložený za sedadlem řidiče o hmotnosti jen 19 kg. Dlouhodobě je schopen generovat výkon 20 koní (15 kW) a točivý moment 130 Nm, krátkodobě pak dosahuje výkonu až 34 koní (25 kW). NILS má s ním z klidu na 100 km/h zrychlit za méně než 11 s a dosáhnout rychlosti 130 km/h. Elektromotor je napájen z li-ionového akumulátoru 5,3 kWh umístěného v zadní části karoserie, jenž má vozu zajistit dojezd okolo 65 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nad akumulátorem se nachází také malý zavazadlový prostor, zdířka pro dobíjení je hned pod zadní středovou svítilnou. Sedmnáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky se sníženým valivým odporem a rozměry 115/80 vpředu a 125/80 vzadu. Podle tvrzení Volkswagenu má NILS vyhovět požadavkům 73,9 % řidičů německých velkoměst, kteří podle statistiky dojíždějí do práce na vzdálenost kratší než 25 km. Podrobnosti k novému konceptu budou uvedeny při jeho oficiální premiéře na autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků