Volkswagen (ne)zveřejnil výsledky vyšetřování Dieselgate

Podle čtvrteční zprávy stálo na počátku kauzy strategické rozhodnutí z roku 2005 začít ve velkém podporovat odbyt dieselových aut na americkém trhu. Následně se ale ukázalo, že tehdejší motory TDI nedokážou splnit přísné americké limity emisí NOx. Zásadní nové skutečnosti ani pojmenování viníků však zpráva nepřinesla.

Německá automobilka dnes zveřejnila pokroky, jichž dosáhla při vyšetřování takzvané kauzy Dieselgate. Kdo doufal v přesný popis sledu událostí a veřejné pojmenování viníků, bude zklamán: mnoho konkrétního jsme se nedozvěděli. Zpráva je spíše shrnutím dosud známých faktů.

Aféra známá jako Dieselgate vypukla v září letošního roku, kdy vyšlo najevo, že Volkswagen cíleně obcházel homologační zkoušky emisí v Kalifornii. Následně se ukázalo, že software, který nedovoleným způsobem detekuje pobíhající test a upravuje chod motoru, obsahuje 11 milionů motorů TDI po celém světě. 

Zajímavosti | Volkswagen | Byznys | Dieselgate | Palivo | Krimi

Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Volkswagen oznámil, že interní i externí vyšetřovatelé zajistili dohromady 102 terabytů dat. Podle čtvrteční zprávy stálo na počátku kauzy strategické rozhodnutí z roku 2005 začít ve velkém podporovat odbyt dieselových aut na americkém trhu. 

Ukázalo se, že motor konstrukční řady EA189 nedokáže splnit přísné americké limity oxidů dusíku, proto konstruktéři obešli předpis instalací nedovoleného softwaru. Přestože u pozdějších motorů už bylo možné splnit limity NOx legálním způsobem, motoráři Volkswagenu nevyužili všech možností a raději se opět spolehli na softwarovou manipulaci. Motor rozpoznal, že se právě podrobuje zkoušce emisí, a zvýšil množství vstřikovaného aditiva AdBlue. 

Čtvrteční zpráva Volkswagenu přiznává, že uvést motory do souladu s přísnými americkými normami bude složitější než v Evropě, kde automobilka technické řešení již představila:

Život řidiče | Technika | Volkswagen | Byznys | Dieselgate

Volkswagen už zveřejnil, jak opraví auta postižená kauzou Dieselgate

Návrh opatření pro Severní Ameriku bude údajně zveřejněn poté, co jej schválí odpovědné úřady.

Volkswagen již v reakci na aféru učinil celou řadu personálních změn, ačkoliv podle dosavadních výsledků vyšetřování do ní nebyl zapleten nikdo z představenstva ani dozorčí rady. 

Technika | Volkswagen | Byznys | Dieselgate

Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků