Volkswagen New Coupe Concept: nový Golf kupé?

Automobilka Volkswagen včera v Detroitu představila svoji studii NCC, o níž se hovoří jako o budoucí kupé verzi Golfu.

New Concept Coupe je plně hybridním vozem, jenž by mohl v dohledné době doplnit stávající nabídku značky Volkswagen, ačkoli zvláště při zadním pohledu budí dojem zmenšeného Audi A5. Koncept s poněkud nenápaditým názvem vychází z platformy Golf/Jetta. Pod jeho kapotou se ukrývá zážehový čtyřválec 1,4 TSI s přímým vstřikováním, přeplňováním a výkonem 150 koní (110 kW), točivý moment vrcholí hodnotou 220 Nm. Navazuje na něj sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG se sekvenčním řazením doplněná elektromotorem o výkonu 27 koní (20 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Elektromotor je napájen z li-ionových akumulátorů (1,1 kWh) a umožňuje vozu jízdu na čistě elektrický pohon, takže o něm lze skutečně hovořit jako o „plném hybridu“. V tomto režimu je zhasnutý motor zcela odpojen od celé pohonné soustavy a nezatěžuje ji žádnými odpory. Volkswagen NCC disponuje slušnými provozními parametry, tedy alespoň „na papíře“. Z klidu na 100 km/h má toto kupé zrychlit za 8,6 s, dosáhne rychlosti 227 km/h, spotřebuje v průměru 4,2 l/100 km a vyprodukuje CO2 o hmotnosti 98 g/km, za relativně nízkou spotřebou stojí i použití soustavy Start/Stop.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 

Vystavený plně čtyřmístný prototyp se chlubí lakem Tungsten Silver Metallic, bi-xenonovými reflektory nebo soustavami LED použitými pro denní svícení, blinkry a zadní světlomety. Na délku měří 4 540 mm, široký je 1 780 mm a vysoký 1 410 mm. Osazen je devatenáctipalcovými ráfky Lugano a interiéru vládne měkká kombinace šedých obkladů Grigio Quartz a bílého koženého čalounění v odstínu Berry White.

Svým vzhledem a celkovým pojetím NCC dobře zapadá do stávající modelové palety, o jeho budoucnosti zatím nic určitého nevíme, ale proslýchá se, že by se z něj vycházející sériový vůz mohl v prodejích objevit během dvou let. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen New Coupe Concept
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků