Volkswagen New Coupe Concept: nový Golf kupé?

Automobilka Volkswagen včera v Detroitu představila svoji studii NCC, o níž se hovoří jako o budoucí kupé verzi Golfu.

New Concept Coupe je plně hybridním vozem, jenž by mohl v dohledné době doplnit stávající nabídku značky Volkswagen, ačkoli zvláště při zadním pohledu budí dojem zmenšeného Audi A5. Koncept s poněkud nenápaditým názvem vychází z platformy Golf/Jetta. Pod jeho kapotou se ukrývá zážehový čtyřválec 1,4 TSI s přímým vstřikováním, přeplňováním a výkonem 150 koní (110 kW), točivý moment vrcholí hodnotou 220 Nm. Navazuje na něj sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG se sekvenčním řazením doplněná elektromotorem o výkonu 27 koní (20 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Elektromotor je napájen z li-ionových akumulátorů (1,1 kWh) a umožňuje vozu jízdu na čistě elektrický pohon, takže o něm lze skutečně hovořit jako o „plném hybridu“. V tomto režimu je zhasnutý motor zcela odpojen od celé pohonné soustavy a nezatěžuje ji žádnými odpory. Volkswagen NCC disponuje slušnými provozními parametry, tedy alespoň „na papíře“. Z klidu na 100 km/h má toto kupé zrychlit za 8,6 s, dosáhne rychlosti 227 km/h, spotřebuje v průměru 4,2 l/100 km a vyprodukuje CO2 o hmotnosti 98 g/km, za relativně nízkou spotřebou stojí i použití soustavy Start/Stop.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 

Vystavený plně čtyřmístný prototyp se chlubí lakem Tungsten Silver Metallic, bi-xenonovými reflektory nebo soustavami LED použitými pro denní svícení, blinkry a zadní světlomety. Na délku měří 4 540 mm, široký je 1 780 mm a vysoký 1 410 mm. Osazen je devatenáctipalcovými ráfky Lugano a interiéru vládne měkká kombinace šedých obkladů Grigio Quartz a bílého koženého čalounění v odstínu Berry White.

Svým vzhledem a celkovým pojetím NCC dobře zapadá do stávající modelové palety, o jeho budoucnosti zatím nic určitého nevíme, ale proslýchá se, že by se z něj vycházející sériový vůz mohl v prodejích objevit během dvou let. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen New Coupe Concept
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků