Volkswagen Navi Lock: bojíte se o originální navigaci? Zamkněte ji

Pokud vlastníte vůz značky Volkswagen a máte v něm zabudovaný originální navigační systém nebo kvalitnější autorádio, máte docela velkou šanci, že při příštím návratu do svého vozu najdete na jeho místě velkou díru. Dostat se do Volkswagenu zvládne kdejaký zlodějíček a taková navigace je už dobrý důvod k nezvané návštěvě. Zvlášť když je po nich kvůli množství předchozích krádeží na trhu takový hlad...

Volkswagen je si této slabiny evidentně vědom, a tak přišel s poměrně nekonvenčním řešením, jak vaši navigaci RNS 310 nebo RNS 510 před zloději ochránit. Říká mu Navi Lock a řešení je to v podstatě velmi jednoduché - dovoluje schovat celé zařízení pod kovový plát, který se po otočení klíčkem pevně zaklesne do zbytku palubní desky. Pro její opětovné odhalení stačí znovu otočit klíčkem a plát sejmout.

Samozřejmě nevíme, jak systém přesně funguje a co doopravdy vydrží. Na místě je pochopitelně i otázka, zda instalace podobné „ochrany” nepovede jen k demontáží ještě většího kusu palubky nejen s navígací, ale i jejím ochráncem. Nicméně věřme, že dokud si Navi Lock nepořídí všichni, budou si zloději vybírat raději ty nechráněné kousky.

Navi Lock je zatím k dispozici pro výše zmíněné navigační systémy v modelech Golf, Passat a Passat CC. Bohužel, není zrovna levný. Za jeho instalaci si VW řekne v Holandsku o 219 Eur, tedy asi 5,5 tisíce Kč, což je ve srovnání s celou navigací cena relativně nízká, za kus plechu to ale pro mnohé zákazníky bude částka příliš vysoká...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Navi Lock
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 525 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 141 717 km
Cena: 160 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků