Volkswagen Navi Lock: bojíte se o originální navigaci? Zamkněte ji

Pokud vlastníte vůz značky Volkswagen a máte v něm zabudovaný originální navigační systém nebo kvalitnější autorádio, máte docela velkou šanci, že při příštím návratu do svého vozu najdete na jeho místě velkou díru. Dostat se do Volkswagenu zvládne kdejaký zlodějíček a taková navigace je už dobrý důvod k nezvané návštěvě. Zvlášť když je po nich kvůli množství předchozích krádeží na trhu takový hlad...

Volkswagen je si této slabiny evidentně vědom, a tak přišel s poměrně nekonvenčním řešením, jak vaši navigaci RNS 310 nebo RNS 510 před zloději ochránit. Říká mu Navi Lock a řešení je to v podstatě velmi jednoduché - dovoluje schovat celé zařízení pod kovový plát, který se po otočení klíčkem pevně zaklesne do zbytku palubní desky. Pro její opětovné odhalení stačí znovu otočit klíčkem a plát sejmout.

Samozřejmě nevíme, jak systém přesně funguje a co doopravdy vydrží. Na místě je pochopitelně i otázka, zda instalace podobné „ochrany” nepovede jen k demontáží ještě většího kusu palubky nejen s navígací, ale i jejím ochráncem. Nicméně věřme, že dokud si Navi Lock nepořídí všichni, budou si zloději vybírat raději ty nechráněné kousky.

Navi Lock je zatím k dispozici pro výše zmíněné navigační systémy v modelech Golf, Passat a Passat CC. Bohužel, není zrovna levný. Za jeho instalaci si VW řekne v Holandsku o 219 Eur, tedy asi 5,5 tisíce Kč, což je ve srovnání s celou navigací cena relativně nízká, za kus plechu to ale pro mnohé zákazníky bude částka příliš vysoká...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Navi Lock
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 46 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků