Volkswagen na Slovensku staví karosárnu za 15 miliard korun

Volkswagen staví na Slovensku karosárnu za 600 milionů eur (asi 15,4 miliardy korun). Výrobna bude uvedena do provozu v polovině roku 2014 a práci tu najde 550 lidí. „Jde o největší investiční projekt VW na Slovesnku,“ řekl generální ředitel VW Slovakia Albrecht Reimold.

Podle ředitele Reimolda je současná investice srovnatelná se stavbou závodu na výrobu luxusních SUV vozidel v Devínské nové vsi, kde koncern vyrábí vozidla Touareg a karosérie Porsche Cayenne.

Hala VW se bude rozprostírat na ploše 110 tisíc metrů čtverečních a bude napojena na chystanou lisovnu. O karosérii informovala slovenská média na konci loňského roku. V původním záměru se mluvilo o investici za 1,1 miliardy eur, která dá práci 1200 lidem.

Na otázku slovenských Hospodárských novin, proč se investice zmenšila, Reimold odpověděl, že plány koncernu jsou stále stejné, a to do roku 2016 investovat 1,5 miliardy eur.

Největší evropská automobilka chce na Slovensko přinést také výzkumně-inovační centrum sváření. To by znamenalo, že Slováci budou vyvíjet aplikace nových metod spojování oceli a hliníku, na inovacích ve výrobě karosérií a návrhu lisovacího nářadí.

VW na Slovensku roste

Slovenská divize Volkswagenu, která v zemi podniká od roku 1991, je z hlediska tržeb největším podnikem na Slovensku. Letos předpokládá zhruba zdvojnásobení produkce na více než 400 000 aut, přibližně se stejným objemem výroby počítá i pro příští rok.

Volkswagen se na Slovensku v minulosti zaměřoval na montáž sportovně-užitkových vozidel Volkswagen Touareg a Audi Q7 a také na výrobu části vozu Porsche Cayenne. Loni na podzim do výrobního portfolia podniku přibyly malé vozy Škoda Citigo, Seat Mii a Volkswagen up!, které jsou postaveny na stejné platformě.

Zdroj: E15.cz
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků