Volkswagen na IAA v Hannoveru: Caddy, Crafter, Robust ad.

Pozornost motoristy je kromě blížícího se salonu v Paříži upřena také k 62. ročníku veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru.

Divize Volkswagen Užitkové vozy zde představuje celou řadu inovací. Kromě toho, že je zde vystavena designérská studie vůbec prvního pickupu od evropského výrobce automobilů, je součástí expozice také Caddy 4Motion s pohonem všech kol, jakož i koncept Caddy PanAmericana. Další novinka Caddy Life Style Edition se stane nejluxusnějším modelem řady Caddy, zatímco Crafter BlueMotion přinese snížení spotřeby paliva.

Hvězdou expozice Volkswagen v hale 12 hannoverského výstaviště je designérská studie prvního pickupu Volkswagen v jednotunové třídě, který by se měl jmenovat Robust. Tento koncept leccos prozradí o chystané čtvrté modelové řadě užitkových vozů Volkswagen, která začne sjíždět z výrobní linky argentinského závodu Pacheco koncem roku 2009.

Volkswagen vystavuje v Hannoveru také model Caddy 4Motion, který je další variantou praktické a kompaktní městské dodávky. Jeho pohon obstarává hospodárný motor 1,9 TDI s výkonem 77 kW (105 k), jenž se na všechna kola přenáší prostřednictvím šestistupňové mechanické převodovky a spojky Haldex 4. generace. Modely Caddy 4Motion v provedeních Life, Kombi a skříňová dodávka bude možné objednávat s různým rozsahem výbavy od podzimu 2008, tedy s dostatečným předstihem před začátkem zimní sezony. Jedná se o jedinou městskou dodávku s pohonem všech kol na současném trhu.

Koncept PanAmericana vznikl na základě modelu Caddy 4Motion s pohonem všech kol a je vhodný třeba pro dobrodružné výpravy, jak dává najevo hned na první pohled jeho vzhled. Podobně jako Multivan PanAmericana má šedý lak Salt Lake, terénní pneumatiky na šestnáctipalcových kolech a kvalitní kožené čalounění interiéru.

Na IAA má premiéru dále Caddy Life Style Edition, sériové provedení špičkového modelu řady Caddy. Šestnáctipalcové hliníkové ráfky, chromovaná maska chladiče, snížený podvozek, vysouvací podlaha nákladového prostoru, kvalitní kožené čalounění interiéru a další speciální prvky výbavy zřetelně odlišují tento Caddy od ostatních dosud nabízených modelů.

Po představení Caddy BlueMotion letos na jaře ukáže Volkswagen v Hannoveru na konceptu vozu Crafter BlueMotion, jaký potenciál pro snižování spotřeby paliva je možné využít u velké skříňové dodávky. Crafter BlueMotion používá technologii AdBlue nejen ke snížení spotřeby paliva o celý litr, ale také pro splnění emisních limitů normy Euro 5.

Jihoamerická větev divize Volkswagen Užitkové vozy, vyrábějící nákladní vozidla a autobusy, představí v Hannoveru současnou řadu Constellation a „lidový autobus”, zvaný Volksbus. Hlavní atrakcí tohoto stánku s výstavní plochou 867 m2 je závodní tahač, který letos znovu vyhrál brazilské mistrovství. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek