Volkswagen Multivan BlueMotion a edice 25

A máme zde další dodávku, která přichází v limitované edici k oslavě svého výročí. Volkswagenu Multivan bylo vloni 25 let.

Doba se mění. Dieselové motory se hromadně rozšířily z užitkových vozidel do osobních, manažeři vyměnili velké sedany za krabice (často vyšší než je jejich vzrůst) a v případě dodávek se již hledí nejen na jejich užitnou hodnotu, ale také na styl. Doba je to zvláštní, někteří proti jejím jevům mohou protestovat, nicméně skutečnost je třeba brát takovou, jaká je. Teprve před několika dny jsme vám představili komfortně vybavenou dodávku Mercedes – Benz Viano v edici Avantgarde 125 a nyní pro vás máme sérii Edition 25 vycházející z jiného užitkového stroje, VW Transporter. Jejím posláním je oslavit čtvrtstoletí… ale čeho?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

To mi tedy není vůbec jasné, neboť letopočet 1986 se do dějin řady VW Transporter nijak výrazným způsobem nezapsal. Připomeňme, že původní Transporter (dnes značený jako T1) započal svoji pozemskou pouť jakožto VW Type 2 („jednička“ byl tehdy pochopitelně „Brouk“) spuštěním výroby v roce 1950. Další generace následovaly v letech 1967 (T2), 1979 (T3), 1990 (T4) a 2003 (T5, zatím poslední facelift následoval na sklonku roku 2009). Nakonec možná půjde o samotné jméno Multivan z roku 1985, ačkoli verze pro komfortní přepravu osob se v dějinách řady Transporter objevovaly již od jejích samotných počátků. Navíc Multivan Edition 25 se představil již vloni v Hannoveru. Oslavy zřejmě pokračují a jejich pozadí raději zkoumat nebudeme.

Na svém stánku v Ženevě Volkswagen vystavuje Multivan BlueMotion a Edition 25 Multivan. Známé jméno BlueMotion značí další pokrok ve snižování spotřeby paliva, vznětový motor 2,0 TDI CR je naladěn na výkon 114 koní (84 kW) a točivý moment 250 Nm, přičemž průměrná spotřeba klesla díky aplikaci řady detailních úprav a soustavy regenerativního brzdění dle vyjádření výrobce na 6,4 l/100 km. Sérii Edition 25 pak pak charakterizují matově černá střecha v kombinaci s osmnáctipalcovými ráfky. Dále si všimneme černých dveřních klik, spodku předního nárazníku a polepů sloupků a spodní části bočních dveří.

Na výběr jsou pro Edition 25 tři barvy v odstínech Candy White, Salsa Red a Metallic Silver. K dispozici je tužší pérování spolu s účinnějšími zkrutnými stabilizátory, ve fázi příprav se nachází verze Edition 25 opatřená motorem s výkonem 180 koní (132 kW) v kombinaci s převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků