Volkswagen miluje Porsche: každý vůz mu vydělá 23 200 dolarů

Na každém prodaném Porsche koncern Volkswagen Group loni vykázal průměrný provozní zisk 23 200 dolarů, což je ze všech značek koncernu nejvíce.

Předloni Volkswagen Group kompletně převzal automobilku Porsche, ačkoli ještě několik let před tím to vypadalo, že naopak Porsche ovládne VW Group. Právě Porsche je nyní pro Volkswagen nejproduktivnější značkou ze všech subjektů koncernu z hlediska zisku na jednom prodaném voze. Plyne to alespoň z čerstvé analýzy americké agentury Bloomberg, jenž se odkazuje na oficiální statistiky Volkswagenu.

Škoda | Volkswagen | Byznys | Audi | Seat | Názory | Porsche | Lamborghini | Bentley

Kráčí Volkswagen neohroženě zářným zítřkům vstříc? Ano i ne

Nejlepší přehled získáte pohledem do přiloženého grafu, z nějž plyne, že na každém voze Porsche prodaném v průběhu roku 2013 Volkswagen Group vykázal průměrný provozní zisk 23 200 dolarů, což znamená marži přibližně 18 %. Důvody jsou jasné: všechny vozy Porsche jsou dodávány za „prémiové ceny“, ovšem prodává se jich daleko více než vozů Bentley nebo Lamborghini. V těsném závěsu za Porsche se nachází Bentley s více než 20 000 dolary na každém autě a Scania s nějakými 17 000 dolary na tahači. Pak už jsou ale rozdíly docela výrazné.

Klepněte pro větší obrázek
Přehled průměrného provozního zisku na vozech VW Group podle značek
 

Automobily značky Lamborghini jsou pro VW Group jistě neméně ziskové, ale v dané statistice je ke dnu zřejmě táhnou vozy Audi, s nimiž je Lamborghini ve společné provozní jednotce. Zisk na jednom prodaném autě v ní činí 5 200 dolarů, ovšem průměrná marže 10 % není vůbec špatná. Ne že by na autech značky Audi nebyl vyšší zisk než třeba na Volkswagenech nebo Škodovkách (Seat ve statistice chybí), ale prodává se jich mnohonásobně více než Lamborghini, což se do hodnocení promítá.

Byznys | Názory | Porsche

V Porsche dostanou desetkrát větší bonusy než ve Škodě Auto

Na opačném spektru hodnocených značek stojí samozřejmě mainstreamové značky Volkswagen a Škoda, jež se pohybují v průměru kolem 800 dolarů zisku na jednom voze. Koncern Volkswagen Group by chtěl v příštím roce poprvé prodat více než 10 milionů automobilů a v pozici největšího producenta aut na světě nahradit dosud kralující Toyotu. Ačkoli jsou marže a zisky na drahých vozech Bentley nebo Porsche působivé, bude úspěch tohoto snažení stejně spočívat v miliónových sériích dostupných modelů „tuctových“ značek.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků