Volkswagen mění plány. Akumulátory si chce vyrábět sám

Vypadá to tak, že německá automobilka nakonec změní svoje plány. Ještě v září vlastní továrnu odmítala, teď to vypadá přesně opačně.

Volkswagen plánuje do roku 2025 ročně vyrábět 3 miliony elektromobilů. To pochopitelně znamená velkou spotřebu akumulátorů. V září představitelé automobilky vlastní továrnu na výrobu akumulátorů zavrhovali. Teď to ale vypadá na změnu plánu. Podle posledních vyjádření továrna přece jen bude.

Elektromobily | Premiéry | Volkswagen | Paříž 2016

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

"Pokud více než čtvrtina našich vozů v dohledné budoucnosti mají být elektromobily, pak budeme potřebovat přibližně tři miliony akumulátorů ročně. Pak má smysl vybudovat si naší vlastní továrnu," řekl Matthias Müller, generální ředitel automobilky v nedávném rozhovoru pro noviny Frankfurter Allgeneine Soontagszeitung.

Podobnou strategii razí i Tesla. Americká automobilka si postavila na výrobu akumulátorů obří továrnu. Vlastní výroba, navíc ve velkém množství má výrazně snížit náklady. Akumulátory od dodavatelů by jí vyšly rozhodně dráže. 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků