Volkswagen loni vydělal nejvíce v historii

Automobilka Volkswagen loni vydělala téměř 22 miliard eur. Ve Wolfsburgu tak překonali předchozí rekord z roku 2011 ve výši 15,8 miliardy eur.

Výsledek podpořily i rekordní prodeje. Provozní zisk automobilky se zvýšil o 2,1 procenta na 11,5 miliardy eur (293 miliard korun).

Čistý zisk skupiny Volkswagen se loni zvýšil o zhruba čtyřicet procent na 21,9 miliardy eur. K výraznému zlepšení výsledku přispělo hlavně začlenění výrobce sportovních vozů Porsche do skupiny a celkový nárůst prodejů.

Úspěch se však nepromítne do platu generálního ředitele Martina Winterkorna. Tomu dozorčí rada automobilky omezila bonusové odměny. Přesto Winterkorn vydělá minimálně 14,5 milionu eur.

Pětiletý vývoj ceny akcií Volkswagenu

Klepněte pro větší obrázek

Celosvětový prodej vozů celé skupiny loni vzrostl podle dřívější zprávy o 11,2 procenta na 9,07 milionu vozů, a Volkswagen tak poprvé v historii překonal hranicí devíti milionů vozů.

Skupina tím byla ve světě na třetím místě za japonskou Toyotou (9,75 milionu) a americkou General Motors (9,28 milionu). Volkswagen se chce stát do roku 2018 největším výrobcem aut na světě.

Tržby skupiny se loni zvýšily na 192,7 miliardy eur z úrovně 159,3 miliardy eur v roce 2011. Vedle plného převzetí Porsche k tomu přispělo navýšení podílu ve výrobci nákladních vozů MAN. Součástí koncernu Volkswagen jsou rovněž značky Škoda, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini či Seat.

Zdroj: E15.cz
 

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků