Volkswagen letos prodal už bezmála 5 milionů automobilů

Ačkoli se růst produkce koncernu Volkswagen Group během posledních tří měsíců zpomalil, přesto se jeho devíti značkám podařilo za prvních devět měsíců tohoto roku meziročně navýšit produkci o 3,9 %. Srovnávat můžete s pololetním výsledkem, o němž jsme vás na AutoRevue.cz informovali zde a který VW Group posunul na třetí příčku mezi největšími světovými producenty. Celosvětový tržní podíl VW Group přitom narostl o půl procenta na 10,1 %.

Na zavedených trzích je situace pochopitelně problematická, ale u VW Group se ji daří úspěšně krýt významnými pokroky na trzích rozvojových zemí. V Číně například za prvních devět měsíců letošního roku narostl odbyt o 13,2 % (tj. 775 400 prodaných vozů). Ve střední a východní Evropě byl zaznamenán nárůst o 19,6 % (428 400 aut), v Brazílii o 20,7 % (497 100 aut) a v Rusku dokonce o 68,2 % (zatím jen 96 500 aut). V Evropě Volkswagen Group umístil celkem 2,84 milionu nových aut (+0,8 %), přičemž 790 000 z nich jen v Německu (+2,8 %). Propad naopak zaznamenaly trhy západní Evropy (kromě Německa), a sice takřka o 5%.

Ale pozor, dosud byla řeč o všech značkách a vozech koncernu VW Group včetně těch užitkových (Scania a pod.). Z celkového počtu 4,9 milionu aut, prodaných za prvních devět měsíců tohoto roku, jich bylo jen 2,81 milionu osobních. Plná sedmina z nich přitom nalezla své majitele v Německu. Pravodu ale zůstává, že VW Group zatím vykazuje trvalý růst, a to o 3,1, resp. 4,2 %.

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků