Volkswagen letos prodal už bezmála 5 milionů automobilů

Ačkoli se růst produkce koncernu Volkswagen Group během posledních tří měsíců zpomalil, přesto se jeho devíti značkám podařilo za prvních devět měsíců tohoto roku meziročně navýšit produkci o 3,9 %. Srovnávat můžete s pololetním výsledkem, o němž jsme vás na AutoRevue.cz informovali zde a který VW Group posunul na třetí příčku mezi největšími světovými producenty. Celosvětový tržní podíl VW Group přitom narostl o půl procenta na 10,1 %.

Na zavedených trzích je situace pochopitelně problematická, ale u VW Group se ji daří úspěšně krýt významnými pokroky na trzích rozvojových zemí. V Číně například za prvních devět měsíců letošního roku narostl odbyt o 13,2 % (tj. 775 400 prodaných vozů). Ve střední a východní Evropě byl zaznamenán nárůst o 19,6 % (428 400 aut), v Brazílii o 20,7 % (497 100 aut) a v Rusku dokonce o 68,2 % (zatím jen 96 500 aut). V Evropě Volkswagen Group umístil celkem 2,84 milionu nových aut (+0,8 %), přičemž 790 000 z nich jen v Německu (+2,8 %). Propad naopak zaznamenaly trhy západní Evropy (kromě Německa), a sice takřka o 5%.

Ale pozor, dosud byla řeč o všech značkách a vozech koncernu VW Group včetně těch užitkových (Scania a pod.). Z celkového počtu 4,9 milionu aut, prodaných za prvních devět měsíců tohoto roku, jich bylo jen 2,81 milionu osobních. Plná sedmina z nich přitom nalezla své majitele v Německu. Pravodu ale zůstává, že VW Group zatím vykazuje trvalý růst, a to o 3,1, resp. 4,2 %.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek