Volkswagen je opět nejprodávanější značkou aut v Evropě, Ford propadl

97 komentářů

Drobek
20. května • 21:12

Já jsem od řidičáku sedlal jen Fordy a byl jsem moc spokojený, před časem jsem z nudy zakoupil VW a hned po měsíci jsem se začervenal... poslední Ford bylo Mondeo 2008, to už nebyl ani Ford, stejně jako Fiesta a nový Focus už taky nebude, duch se vytratil. VW má plus snad ve všem... vymyšlené, dotažené, kvalitní, příjemné... tak uvidíme spolehlivost

Zelí
21. května • 16:20

Z počtu příspěvků je vidět jakou modlu dokázali uplácat ze značky ford. Stačil jen můj malý příspěveček na téma ford král low endů a strhla se úplná bouře.
Dříve měli obchodníci disciplínu, která se nazývala zbožíznalství. A o tom to je. Zbožíznalství chybí. Dnes vládne balamucení alias marketing. V tom je ford taky docela mistr.

Shimi
21. května • 16:40

Ne, opravdu si do té huby nevidíš. Teď už si ale ten tvůj blábol s Dacii neobhájíš a snažit se můžeš sebevíc.

Zelí
21. května • 18:37

Až vychladneš vem rozum do hrsti. V lowendech má ford blíž k dacii než ke škodě. Proto taky bude dacie ohrožovat v prodejích forda, ne škodu.

Drobek
21. května • 19:26

Hech, to Zelího vyjádření má blíž k flame než k pravdě ;-);-)Jednou jsi nahoře a jednou dole... tak dřív byl Ford před VW dneska je holt za...Dacie má daleko do Renaultu a ten má daleko do Forda...Ale tak si to i pánové v managementu automobilek vybrali... a nejlíp to popsal nahoře.. Ford zapomněl na zbožíznalství a dal se na marketing...jenže to nejde, ne dlouho

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dtsmaniac
24. května • 9:55

Jen malá poznámečka: Ford Focus (2008) je jednoznačně nejhorší auto, co jsem poslední dobou řídil. Souhlasím se zelím ohledně lowendu - na tom shitu se šetřilo opravdu vším. Je to sice nějaká 1.6TDCi, strašnější motor neznám, ale i tak vše kolem je naprostý humus. S radostí pak přesedám do Fabie (2001). Ano, je to tak, nikdy bych nevěřil, že tohle kdy napíšu :-/

zdeněk
24. května • 10:54

Máš štěstí, že už je zde návštěvnost minimální, antiškodováci a další "odborníci" by tě ukamenovali...

jogurt
22. května • 12:23

v čem že má renault daleko do fordu? To by mě fakt zajímalo......

Shimi
21. května • 19:20

Ty už nevíš kudy kam, hm?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
22. května • 11:10

Nejsem bojovník za pravdu ve stylu johanky z arcu. Ale nenechám si vymývat mozek z žádné strany. Forda nevyjímaje.

zdeněk
20. května • 21:49

Dávám ti zcela za pravdu, mám naprosto stejnou zkušenost. Ale mám proti tobě jednu výhodu - to jsem zjistil už v r. 2003, a ani jsem nemusel kupovat VW (píšu výše). I když ta změna byla "podpořena" dosti nepodařeným a poruchovým posledním modelem Scorpia, který mě k tomu zjištění vlastně přinutil...

x12345678
21. května • 11:23

Já bych se ale v tomhle případě těch mamlasů zastal. Chápu nadšení když neměli možnost srovnání. Zažil jsem vášnivé diskuse letitého rakouského majitele postupně několika modelů BMW, který mi ohnivě líčil jedinečnost této značky a pomlouval, často s úplně pitomými argumenty Mercedes, Audi i Lexus, ani s jedním v životě sám neujel ani metr. No a pak ho definitivně naštvali. Měl za půl roku sedmkrát svou 7 v servisu a zaplatil za opravy tříletého auta postupně obrovské peníze, někde kolem 15000 EUR. Víte v čem jezdí dnes? Po Vídni v C5 Break, mimo v Phaetonu. S oběma je navýsost spokojen. A chlubí se tím, jaký byl vůl.

zdeněk
21. května • 12:47

Naprosto s tebou souhlasím, nadšení pro jednu značku (každý si kupuje vůz, který se mu jistě líbí, kterému věří a hlavně který si může dovolit, vždy je to jistý kompromis) chápu také, i když je z toho většinou jasné, že s jinými vozy ji neměl možnost objektivně porovnat. Co ale naprosto nepochopím je právě to, že ač bez jakýchkoliv zkušeností má zrovna tento "nadšenec" (myslím to všeobecně) takovou potřebu kritizovat jiné značky, a to v naprosté většině zcela bezdůvodnými a vymyšlenými či bůhvíkde odposlouchanými bláboly. Většinou se nad těmi až dětskými názory usmívám a pobaví mě to, někdy to ovšem neustojím a musím reagovat...

sir
20. května • 14:58

Shrneme to..u Mondea se ceka na novy 2,0 ecoboost , ktery se zacal vyrabet v Dubnu, to stejne platy pro Facelift S-MAX a pro Galaxy a taky pro nove 2,0Tdci se 120kw, ktery se bude montovat i to Kugy. Tak doufejme, ze tohle jsou hlavni priciny poklesu prodeju..proste jen vyckavani. A jak uz tady nekdo zminil ,tak i cekani an novou generaci Focusu, cekani na novou generaci C-MAx a novy Grand C- MAX a k tomu nove motory.Motory by meli byt nejprve osvedcene 1,6 benzin se 120koniky, 1,6 Ecoboost se 150 koniky a 180 koniky, diesly 1,6tdci 95 a 115 konicku, pak samozrejme 2,0 diesl jiz zmineny. Dale se pripravuji trivalce 1,0 ecoboost ktere maji pokryt vykonove spektrum od zhruba 70 koni do 100koni. Tyhle budou asi mirne pozdeji a samo je pak soupnou do fiesty. A nakonec prikvapci focus hybrid ve dvou verzich a jeste pozdeji RS :o)

vanos
20. května • 15:03

Běžný spotřebitel na nic nečeká a vybírá mezi tím co je právě k dostání na trhu.

RS
20. května • 15:54

:-D:-D:-D To je fakt, na VW jsem nikdy necekal. Na Forda docela rad. ;-)

jogurt
20. května • 18:54

zas až tak žhavé to s tím čekáním nebude. Čekalo se za socíku na favořiť a to taky nebyl žádný zázrak.

jeje
20. května • 15:27

to si zarámuj a dej si to nad postel :-D Uf, to je zase moudro...

jeje
20. května • 12:13

On Golf VI. je ale taky jen facelift předchozí verze, jenže kupující VW dají spíše na image než technickou stránku věci... Je pravdou, že VW má lepší benzínové motory, naftou se konečně dotáhl na Ford, ale podvozkově a řízením je na tom pořád Focus o kus lépe...
Takže kdybych teď řešil koupi nového vozu v této kategorii a neřešil zbytečnou image, tak jdu do Focuse s lepším podvozkem, motorem na stejné urovni (1,6 TDCi nebo 2,0 TDCi), ale s mnohem lepší cenou... Jednoduše Focus nabízí "více auta za méně peněz".

Dusan
20. května • 15:47

Focus nema lepsi podvozek nez Golf VI jen ho ma jinak naladeny. Kvalita je srovnatelna, maximalne muzete napsat ze vam podvozek Focusu vice vyhovuje, jinym vyhovuje zase Golf. Nizsi cena Focusu je jednoznacna, ale odpovida kvalite kterou clovek dostane. Sedacky ve Focusu se chytaji stezi na Fabii natoz Golfa a kvalitu interieru jakou ma Golf VI neumi Ford v zadnem svem aute vcetne nejluxusnejsiho Mondea co se da za penize koupit. Takze srovnani s Loganem je vcelku na miste, proste nekdo chce auto za levno a nevadi mu osizenost (ten koupi Focus, v extremnim pripade Logan) a nekdo si rad priplati za kvalitu (a koupi Golfa, v extremnim pripade A3).

vanos
20. května • 16:41

+1, navíc golf nabízí možnost adaptabilního podvozku, kterému se Focus už z principu nemůže rovnat.

jeje
20. května • 16:24

Á další olizovač plastů... :-D

jeje
20. května • 16:25

Výše uvedený příspěvek samozřejmě patří Dušanovi (jak jinak) :-D:-D:-D

RS
20. května • 16:04

Od prvni vety az do posledni, to co jsi napsal, je nesmysl.
Focus ma lepsi podvozek, rizeni i brzdy nez Golf, ano je jinak naladeny, o to lepe!!!!! :-D
To nova generace Focusu bude jeste vetsi rozdil, mel jsem moznost uz videt vyvojovy exemplar nove generace, jeho testovani probiha opravdu velmi peclive. Tak kvalitne to VW podle me nedela a nikdy nedelalo!!! ;-)

zdeněk
20. května • 17:52

Dušan samozřejmě pravdu má, někdy se alespoň do toho golfu posaď a prohlédni si to důkladně zevnitř! A případnou možnost projížďky neodmítej, budeš překvapen, že skvělý je nejen focus! A ta tvoje poslední věta, to už je naprostý blábol, který by někdo, kdo tvrdí, že rozumí autům, neměl vůbec vyslovit.

vanos
20. května • 14:59

Argumentovat o technické převaze Fordu může snad jen jedinec s chorým mozkem, jinak si to neumím vysvětlit. Tedy pokud se tou převahou nemyslí o třetinu nižší torzní tuhost, absence DSG, DCC, 4x4, parkovací kamery, značkového audia, použitelných benzinových motorů...

kamil
20. května • 22:08

Tak parkovací kameru ti dnes dodá každý, ale perla je to značkové audio :-D
Tím "značkovým" myslíš, že se vezme levný šunt nějakého výrobce spotřebky a nalepí se na to logo automobilky ? To má dneska každá automobilka.

vanos
21. května • 0:47

Ten levný šunt (Sony) má právě Ford. VW ti naopak nabídne produkt highendového výrobce Dynaudio.

RS
20. května • 15:40

O tretinu nizsi torzní tuhost ale u toho Golfu, potom to sedi, Focus mel a ma lepsi torzní tuhost uz od prvni generace! To same Fiesta proti Polu.4x4 ano to Fordu Focus chybi, to nemam problem priznat, je to pravda.DSG - ekvivalent PowerShift Ford Focus nebo C-MAX ma uz par let.
parkovací kamery, značkového audia, použitelných benzinových motorů... ne to Fordu nechybi.PS.. nekdo treba preferuje ve slusnem aute poctivy atmosfericky 2.0 nebo 1.6, ktery se neposere po 3000 km jako narychlo vyvinute TSI 1.2 v kamosove firemni Yetine. ;-)Argumentovat o technicke prevaze VW nebo Skody muze snad jen jedinec s chorym mozkem, tech je v CR, v garazi s HTP, plno jak vidim.

zdeněk
20. května • 17:32

Jen pro zajímavost - do r.2003 jsem věřil fordům (sierra, mondeo, krátce focus a nakonec posl. model scorpia, a právě scorpio bylo jednoznačně nejhorší volbou), poté, ač odpůrce dieselů, vzhledem k množství najížděných km, jsem přešel na naftového superba. U prvního s "opatrností" s malou nadst. výbavou, ale další už v nejvyšší výbavě a současný zrovna tak. Na všech jsem najel přes 700tis. km, naprosto bez jakýchkoliv problémů! Až s touto značkou jsem zjistil, co je to skutečná spolehlivost, proto mě opravdu baví zdejší odsudky rádoby znalců a odborníků, kteří evidentně posuzují něco, s čím nemají naprosto žádné zkušenosti, pouze vlastní domněnky a to, co slyšeli od "znalců" na jejich úrovni.

jeje
20. května • 18:11

jo a pak jsi se probudil a musel si do školy...:-D Tuhle už známe, a nebylo těch kilometrů náhodou 1,7 mil. ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
zdeněk
20. května • 18:32

A mimochodem - jsem už ve věku, kdy bych do té školy zase docela rád chodil.

zdeněk
20. května • 18:29

Co je ti na tom tak neuvěřitelného?? Dělám si obrázek o tvých řidičských zkušenostech, dal jsi je teď hodně najevo...

Vanos
20. května • 16:28

Současný fokál má torzní tuhost 19000 Nm/deg, u golfu V činila torní tuhost 25000 Nm/deg a konečně u současné generace došlo ve srovnání s pětkou k 15% zlepšení, takže od pohledu rozdíl je více než patrný.

jeje
20. května • 16:48

Ale evidentně to Golfu k lepším jízdním vlastnostem ani bezpečnosti nepomohlo...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
vanos
20. května • 16:59

Ty jsi komik:-D

zdeněk
20. května • 17:35

Je, zjevně v něm ještě ani neseděl...

jogurt
20. května • 18:23

no protože řidičák skupiny B je až od 18 let

vanos
20. května • 16:33

A ještě bych dodal, že pro ten jejich Powershift by bylo příznačnější označení Powershit, páč s horší dvouspojku jsem ještě nejel. Navíc ji z úsporných důvodů nabízí jen k jedinému motoru a to, jak už se stává u Fordu tradicí, za nekřesťanský peníz.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kamil
20. května • 22:13

Hmm, tak to je zajímavý obrat. Nejdříve napíšeš, že Ford nemá DSG a za chvíli napíšeš, že s horší dvouspojkou si ještě nejel. To vypadá, že o tom asi moc nevíš a všechno si teď cucáš z prstu nebo trpíš poruchou osobnosti.

vanos
21. května • 0:41

Donedávna Ford tuto převodovku nabízel pouze s jedinou motorizací, navíc s ne zrovna vhodnou k aplikaci dvouspojky, takže ji defacto vlastně nenabízel.

HMMM
20. května • 19:38

Pro mondeo je powershift se značným příplatkem - 0Kč
:-)

jeje
20. května • 15:25

Á další rádobyodborník... Mluvil jsem hlavně o převaze Fordu v jízdních vlastnostech a ve zpětné vazbě z řízení, což je neodiskutovatelný fakt. Dieslové motory jsou OPRAVDU na stejné úrovni, jen VW s nimi přišlo o cca 6 let později. Torzní tuhost mají obě auta přibližně stejnou a z toho pramenící bezpečnost také. DSG ná Focus také, couvací kamera je sice hezká věc ale dokonale a funkčně snad ještě lépe ji nahrazuje parkovací asistent... A přeplňované benzínové motory přijdou spolu s novou generací Focusu, tedy mám na mysli opravdu novou generaci ne jako v případě Golfu faceliftovanou řadou VI.

zdeněk
20. května • 17:41

Ford je nucen díky ztrátě trhu u focusu přijít se zcela novou generací, golfu stačilo k získání pozice leadera přijít s "faceliftovanou" řadou VI, jak říkáš...

jeje
20. května • 18:09

hmm, hezká berlička, ale sám tomu nevěříš...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
zdeněk
20. května • 18:24

Hm, takové malé rýpnutí...

jogurt
20. května • 18:20

No ono to s Golfem VI bylo navíc úplně jinak. Šestá generace v podstatě žádným faceliftem není, to je podružná věc. Hlavním důvodem byly technologické změny spojené s optimalizací výrobních postupů a velice významným snížením výrobních nákladů. A vyšlo to, šestka je znatelně levnější než 5 a prodává se podstatně lépe při vyšší míře zisku.

Miro
20. května • 17:10

DSG ma take? O tom ani nevim? Resp. nejaka novinka?
Ja jsem ve Focusu jel, byt v C-Maxu, a to auto mi vyhovovalo. Jediny zasadni problem jsem videl proste v absenci pouzitelnych benzinu (nafta me nezajima). Ale je videt, ze v dalsi generaci se to uz zlepsi.

kamil
20. května • 22:05

Ano, Ford má DSG, jen se to jmenuje PowerShift a dodává ho Getrag (VW bere DSG od americké firmy BorgWarner):
en.wikipedia.org ...

jogurt
20. května • 18:16

Ovšem opravdová perla je tvrzení, že couvací kameru dokonale a dokonce ještě lépe nahrazuje parkovací asistent. hehehehe, tohle už je fakt perla s vstupenkou do Bohnic. Ten jéjémoula vůbec netuší jak to funguje a že u VW je couvací kamera vždy spojená s parkovacím asistentem jako jeho nadstavba. V koncernu není jediné auto, které by z výroby dostalo zadní kameru bez ultrazvukových čidel. Ani jedno.

Zelí
20. května • 13:26

Pokud chceš více auta za méně peněz tak běž do logana mcv. Tam to platí ve srovnání s focusem beze zbytku. Tam se nic marketingově nemaskuje.
Jinak Ford žádné naftové motory nemá pokud vím. Nakupuje u pažouta.
A benzínové jak sám píšeš ....

jeje
20. května • 14:51

To snad ani nemyslíš vážně... Kdyby jsi napsal, že místo Focuse jdi do Kia C'eedu tak ok, ale srovnávat Focuse s Loganem to je jako porovnávat BMW se Škodou...

Zelí
20. května • 17:38

Dacia, ford, škoda to je stejná lowendová liga. Pokud žiješ v domnění, že ford je něco lepšího, tak se rychle vzpamatuj. Ford je lowendový klasik. Skoro se dá tvrdit, že na co ve fordu sáhneš tak se nedá udělat levněji. Pokud čekáš nějaký servisní komfort, opravy v záruce .... tak těžce narazíš i tam ford šetří. Je to jeho filozofie, zakladatel byl skot. Jestli zákazníci platí za forda víc jak za logan, tak je to jenom jejich blbost.

Shimi
20. května • 17:48

Ježkovy voči, ty už si fakt nevidíš do huby. Že ti Ford leží v žaludku to je už dávný fakt, nevím jestli ti v něm někdo obtáhl starou, ale takhle nechutně plácat to už chce silný žaludek. Přijde ti v pořádku stavět na stejnou úroveň Dáčii a Ford? Si v pohodě? Podívej se na ty firmy jako na celek, jaké (ne)mají portfólio, jaké (ne)mají technologie, v jakých soutěžích se (ne)angažují (WRC, IRC, aspol.) atd. Ještě pořád chceš stavět na jednu lajnu Rumuna s Němcem? Vzpamatuj se.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
20. května • 18:17

Pokud se začne dacie angažovat ve wrc, tak už tam pomalu a jistě nebude opravdu žádný rozdíl. Vcelku jsi to trefil.
Portofolio dacie se pomalu a jistě začína tomu fordu blížit.
Pokud se má někdo vzpamatovat tak ne já, ale ty. Chce se to jenom trochu uklidnit a vzít rozum do hrsti.

Shimi
20. května • 22:11

to jogurt + Zelí: :-D chlapci chlapci. Tak to vezmem z gruntu, když teda podle vás platí rovnice Dacia = Ford = Škoda. Vezmeme to hezky od A-třídy. Jakou alternativu nabízí Dacia oproti Kačku? Žádnou. Jakou alternativu nabízí Dacia oproti Fiestě? Žádnou, Sandero Fiestě nesahá ani po kotníky. Jakou alternativu nabízí Dacia oproti Focusu? Žádnou, Sandero a Logan jsou proti němu parodie na auta. Jakou alternativu nabízí Dacia oproti Mondeu? Žádnou. Trošku to popoženem, jakou alternativu nabízí Dacia oproti C-Maxu, S-Maxu, Galaxy, Kuga, ST, RS? Odpovím si sám, žádnou. Tak kde je proboha to rovnítko? ;-) Možná patří do stejné low-endové ligy, to nepopírám, ono to ani nejde, ale jak se říká, není low-end jako low-end. A jestli někdo z vás žije v domnění, že Dacia je na tom stejně jako Ford nebo jako Škoda, tak víte co. Zelí psal něco o vzpamatování se, podle mě ale v tomhle případě pomůže už jenom léčba. A specielně pro jogurta, pokud bysme vzali v potaz nejen evropskou divizi Fordu, tj. německou, ale i americkou, tak se může jít Dacia víš co. Slušně řečeno krčit do kouta, páč na V6 a V8 nebude mít alternativu nikdy.P.S.: Kdo že si to má vzít rozum do hrsti?

x12345678
21. května • 10:49

Ty jsi opravdu komik. Nevšiml jsem si, že by například jogurt napsal jedinou zmínku na téma Škoda nebo ji dokonce srovnával s duem dacia a ford. O to se tu dost nešikovně pokoušejí jen dva fanatici a jogurt ani zelí mezi ně už na první pohled nepatří.
Za druhé, vůbec tu nebyla řeč o porovnání jednotlivých modelů a jejich spekter ale o image značek a ještě k tomu byla dacia zcela správně přiřazena k mateřskému renaultu, taky proč ne, když jde o duplikát s jinak zmáčknutými plechy. A to je v případě Fordu a renaultu napříč Evropou plusminus stejné. Možná v GB uznávají víc Ford jako pseudodomácí značku a frantíci zase renault ze stejného důvodu. Jinak je ale pohled na obě značky opravdu jen sklaní příznivci těchto dvou značek řadí výš, než kam patří, t.j. do mírně podprůměrné hladiny. samozřejmě, Ford před mnoha lety udělal několik rozumných kroků, například u první generace focusu zavedl dobře konstruovanou zadní nápravu, z níž těží dodnes, u druhé generace mondea (ne u faceliftu první generace, u skutečné druhé) vyrobil kombík jako kráááva a díky tomu získal pár klientů navíc i přes horší zbytek techniky. To byly všechno dobré strategické kroky, které mu umožnily přežít i přes problémy s kvalitou a životností motorů a řadou dalších minelů. Stejně tak renault udělal historicky pár geniálních kroků, například zavedl třídu MPV první generací Espace. Kvalitou tragédie, řešení ale geniální. Dodnes z toho těží řada jiných výrobců, Renault byl první. (pokud někdo nabídne že první byl VW T1 alias Bus, pak je na omylu, to není agilní pohyblivé a praktické MPV). Za stejně geniální lze považovat i vstup do Rumunska a výrobu vybydlených technologií renaultu za lidové ceny se značkou dacia. několik let to přinášelo skvělé prodeje, kdykoli začaly padat dolů, "zahodil" tam renault další svůj model a šup zase za nízkou cenu na trh. Funguje to (zatím). Možná to bude fungovat dlouho, možná ne, to se uvidí, nikdo není jasnovidec. Já myslím, že limitující bude nakonec trh s ojetinami, který - pokud se budou dacie težko realizovat v secondhandu - může značce ublížit v prodeji nových aut. Nakonec to si zažily i jiné značky, Suzuki, skoro všichni korejci a nakonec trochu i renault.

Shimi
21. května • 12:41

Kontext chlapče, kontext ;-) Tak ještě jednou a polopatě, specielně pro tebe.Zelí napsal " Dacia, ford, škoda to je stejná lowendová liga "
jogurt napsal " Ježkovy voči, v čem proboha nemá pravdu? Ford je Ford a Dacia je Renault. Stejná kategorie " - tímto to Zelímu samozřejmě potvrdil a pokud by si myslel, že tam Škoda nepatří, tak by to napsal.Mimochodem, ty si taky myslíš, že je Dacia, Ford a Škoda stejná low-endová liga? Já si to nemyslím a to z jednoho prostýho důvodu. Dacia je totiž low-end z low-endu, tudíž patří do ještě nižší ligy než Ford se Škodou. A z toho důvodu se jim nemůže za žádných okolností rovnat. A sama automobilka se o to samozřejmě ani nesnaží.Zelí napsal " Pokud žiješ v domnění, že ford je něco lepšího, tak se rychle vzpamatuj " - Ano, Ford je opravdu něco lepšího než Dacia. Nebo se snad může tahle automobilka v něčem s Fordem rovnat? Nenech se vysmát.Zelí napsal " Pokud čekáš nějaký servisní komfort, opravy v záruce .... tak těžce narazíš i tam ford šetří " - Měl jsem Forda 5 let, najel s ním 80tis. km a že bych měl nějaký problém s komfortem v servisu, to fakt ne. Opravy v záruce i mimo ní jsem neřešil, auto šlapalo jak hodinky. Problém je ale v tom, že oba máme výpovědní hodnotu 0. Já se to ale nebojím přiznat, Zelí to ale vydává za běžnou věc, né-li fakt, což je nesmysl.Zelí napsal " Jestli zákazníci platí za forda víc jak za logan, tak je to jenom jejich blbost. " - Ne, není to jejich blbost, právě naopak. Tady by mě spíš zajímalo komu má ten Logan podle něj konkurovat? Stačí jedna návštěva obou automobilek, vyzkoušení si jejich produktů (v případě Dacie je člověk rychle hotov, páč ta toho moc nenabízí) a hned je člověku jasný, proč ti blbí zákazníci platí za Forda víc.A na závěrjogurt napsal " A jen tak pro další pobavení, zkus najít, v čem je například ford lepší než renault/dacia " - No, tady se snad hodí napsat jen stroze - ve všem. Design, zpracování, materiály, technika a v neposlední řadě v prodejích ;-)

zdeněk
21. května • 13:21

V mnohém máš pravdu, ford je jistě trochu jinde než dacie, ale po ujetí 80ti tisíc km bych očekával , že jako hodinky pošlape i ta dacie, to ještě není žádná míra. Měl jsem poslední scorpio, sice o rok méně, ale po 150tis. km už jako hodinky nešlapalo ani omylem. Věčně v servisu, na každou maličkost několik dní čekat, a ty problémy se spolehlivostí byly čím dál vážnější, až jsem byl nucen po ujetí cca 230tis. km vůz prodat. Servisní komfort a spolehlivost jsem poznal právě u současné značky, a protože najezdím opravdu dost km, je to jeden z rozhodujících důvodů, proč jsem se pro ni rozhodl.

x12345678
21. května • 13:06

Vytrhovat půlky vět z celku, který je evidentně myšlen zcela jinak je chujovina. Naopak, sečti to, udělej z vět zeleniny a mléčného produktu jeden celek a vyzní to úplně jinak. Předně sečti pojmy dacia a renault do jednoho. Protože to je jeden pojem. To, že dacia nepokrývá celé spektum modelů, to je úplně jedno, proti ní stojí u škody fabia a roomster, u fordu fiesta. Modelově to srovnatelné je, motoricky samozřejmě jen zčásti. Jistě nejde srovnat 1,1 od renaultu s 132kW TSI ve fabii. A takhle nesmyslně z toho vytahuješ dílčí věty bez souvislosti několikrát.
Jasně, zelí se taky dopustil blábolení typu: Jestli zákazníci platí za forda víc jak za logan, tak je to jenom jejich blbost. ale zas jde o vytržení z kontextu. Logikou je, že za základní fiestu opravdu moc není důvod platit víc než za logan. Technicky lepší není, designově IMHO ano, jenže design nemá objektivní měřítka, někomu se může víc líbit logan nebo třeba multipla.
A jogurt a jeho v čem je například ford lepší než dacia/renault? No pokud vezmeš-li protějšky, tedy sandero/thalia/clio/fiesta (vždy s obdobnou výbavou social edition!!!), ne srovnávat top fiestu s fabií , megane/focus, koleos/kuga, scenic/c-max, espace/galaxy, tak v zásadě v ničem. Kromě designu. A ten je subjektivní věcí. To, že mně osobně připadá cokoli od renaultu už pár let vrcholně ošklivé, zatímco ford sází jeden (dle mého názoru) líbivý model za druhým není objektivní stav. To je můj vlastní naprosto subjektivní pohled na věc. Objektivní je kvalita, statistika poruchovosti, životnost, cena. Tam mezi nimi rozdíl nevidím.

Shimi
21. května • 17:39

Ne ne ne, tady se prostě neshodnem. Každopádně Dacia je Dacia a Renault je Renault. My se celou dobu bavíme o Dacia vs. Ford vs. Škoda, nezapomínat. Takže příště bych prosil sem netahat Thalii, Clio, Megana, Koleose, Scenica a Espace. Žádný z těchto aut ti při návštěvě autosalónu Dacie nenabídnou, rozumíme? Takže není jedno, že nepokrývá celé spektrum, to je zatraceně dvojí a tím pádem ji to pasuje do role paběrkovače a tahat mezi něj Ford se Škodou, to je hodno doktora. Takže když se na to podíváme v tomto kontextu, tak co nám z toho vypadne. Sandero/Fiesta, když budu velký demagog, tak Logan/Focus a Duster/Kuga - Sandero/Fábia, Logan/Octávia a Duster/Yeti. Opravdu si myslíš, že si tyhle auta můžou konkurovat? Pokud ano, tak probůh v čem? Ber klidně v potaz i social edition, to je úplně jedno.

jeje
21. května • 10:38

A ještě bych doplnil :
Kdo že vyrobil první auto na světě? Ford a byl to model T.
Kdo vyrábí jedno z nejrychlejších aut na světě ? Ford a model GT40.
Kdo je jedním z největších automobilových výrobců na světě? Ford
A tak by se dalo pokračovat, ale srovnávat legendární Ford se značkou Dacia je značně mimo mísu a tomuto srovnání může věřit opravdu jen nýmand co si jednou za čas přečte časopis typu Auto 7 nebo Svět motorů, s velmi pokleslou úrovní...

zdeněk
21. května • 12:52

První auto na světě zcela jistě nevyrobil ford, k tomu má dost daleko. Ale jako první začal se sériovou výrobou, to bylo právě to "téčko". Trošku sis to popletl.

x12345678
21. května • 10:57

Ale jdi ty brebto, Ford T rozhodně nebyl prvním automobilem na světě. Ford GT byl samozřejmě ce své době skvělým závodním vozem, ale takových byly v historii desítky. dopracovaly se k nim všechny větší a řada menších značek.
Ford je skutečně jedním z největších výrobců na světě. To ale vůbec nic nevypovídá o kvalitě ani o technické úrovni. Viz například GM. Nebo třeba mimo auto-obor Electrolux v bílé technice: jeden z největších na světě, přitom pod značkou zanussi ( a dnes už i pod svou původní) produkuje neuvěřitelný shit a tento superlowend postupně tlačí do standardu (Electrolux) a i dřívějšího nadstanadardu AEG. Podle velikosti produkce nikdy nesuď úrověň, vůbec spolu nesouvisí. Tchibo produkuje hodně kafe a prakticky všechno je mizerné kvality. Blesk má taky velký náklad a je to hnůj....

jogurt
20. května • 18:12

Ježkovy voči, v čem proboha nemá pravdu? Ford je Ford a Dacia je Renault. Stejná kategorie. Vydávat Ford za německou značku je značná pošetilost, stejně jako v případě Opelu a vydávat jej za něco víc než je Renault také. A že renault, ford nebo citroen mimo sériovou výrobu svede ve speciální divizi udělat pár fungujících sportovních aut (včetně například renault F1), přičemž propojení se sériovou výrobou je pouze značka, technicky je nulové, to na věci nic samozřejmě nemění.
A jen tak pro další pobavení, zkus najít, v čem je například ford lepší než renault/dacia.

jeje
20. května • 14:32

Ford vyvíjel naftové motory společně s koncernem PSA a vyrábí si je sám...

x12345678
20. května • 13:41

On VW udělal nějakou podstatnou změnu ve snížení životnosti naftových motorů na třetinu, že tu čtu "naftou se konečně dotáhl na Ford"?

jeje
20. května • 14:45

Pokud chceš diskutovat tak diskutuj na úrovni, neb se tímto sám pasuješ do role zaslepeného blba... Bavíme se tu o naftových motorech do Focuse, které jsou na tom se spolehlivostí o něco lépe než produkce od VW... Klišé v duchu :když diesel tak jedjině od VW" jsou už dávno prázdná a platila v podstatě jen pro první jednotky 1,9 TDI o výkonu 66 a 81 kW a pak už to šlo s jejich spolehlivostí z kopce. O problémech s motorem 2,0TDI (zejména s výkonem 125 kW) toho bylo napsáno už hodně a tento typ je důkazem toho, že už výše popsané klišé dávno neplatí. A když jsem popisoval, že diesly se VW na Ford konečně dotáhlo, měl jsem tím zejména na mysli tu skutečnost, že teprve před cca 1 až 2roky začalo VW vyrábět diesly s commonrailem ač Ford toto konstrukční řešení zavedl do výroby před necelými deseti lety... A třeba BMW, Fiat či Psa ještě dříve...

Miro
20. května • 16:49

Nezapomen, ze VW (beru jako koncern, protoze Ford ma stejne CR od Peugeotu) dela CR uz taky nejaky ten patek do Audi (tusim od roku 1999). Takze zadny novacek v tom neni.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jeje
20. května • 18:03

Lidi když o tématu víte kulový, tak sem radši ani nic nepište... Ford vyvinul svůj první commonrailový motor sám resp. vstřikovací techniku dodalo Delphi... Takže žádné PSA.

Miro
21. května • 4:15

Mas pravdu, tu poznamku o Fordu beru zpet. Jen jsem chtel vysvetlit a pripomenout, ze technologii CR ma VW take pekne dlouho, akorat ji neimplementoval do nizsich kubatur. Proc - to uz je jina otazka.

jeje
21. května • 10:27

přesně tak, Audi mělo CR v r. 1999 v šestiválci, ale technologie CR se do čtyřválců stěhovala o cca 7 let později...

Miro
21. května • 17:04

Mala poznamka = nejsem odbornik na historii motoru, ale prvni CR pro Audi byl tusim osmivalec.

jogurt
22. května • 12:20

Bingo! V8 3,3 TDI

x12345678
21. května • 10:31

V kterém že šestiválci audi se objevila technologie CR v roce 1999? V žádném.

jogurt
20. května • 18:57

No delphi pumpu a solenoidy s pružinou a tryskou dodává kdekomu, jak to souvisí s vývojem fordu? Že tam plácli to samé jako všichni ostatní, co nekupují od Bosche?

x12345678
20. května • 15:23

Že v hodině aj-tý na učňáku toho někdo "dost" napíše ještě neznamená, že to tak je. To zaprvé. Za druhé si nepleť pojmy životnost a spolehlivost. S životností TDCI to opravdu nikdy nebyla a ještě stále není žádná sláva. Za třetí, pokud VW měl kdy nějaké statisticky významné problémy s TDI převyšující hladinu problémů konkurence, nejednalo se o TDI 125kW, ale úplně jiný motor, hádej šmudlo, který. Za čtvrté tvrdit, že motory ford "dohnal" VW tím, že přešel od PD k CR, to je opravdu hodně velká pitomina, svědčící o hluboké neznalosti.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jeje
20. května • 15:31

Tak na tohle už se nedá nijak argumentovat... Je vidět, že jsi "odkryl karty" a tvá blbost (rozuměj neznalost problematiky) je vidět v celé své nahotě a tudíž už s tebou nemá význam nic řešit...

jogurt
20. května • 18:03

To ovšem není žádné překvapení. Jsi zřejmě jediný, komu ještě nedošlo, že neargumentuješ, ale plácáš nesmysly. Takže když se přestaneš pokoušet veci řešit, rozhodně si ušetříš další ostudu.

jeje
21. května • 10:24

Tak jogurte, s tvojí přezdívkou se ani není důvod divit úrovni tvých pokleslých příspěvků...

x12345678
21. května • 10:29

Ona přezdívka jeje je snad hodnotnější, intelignetnější či dokonce lepší? Soudě podle stupidity tvých plků (když už tedy spojuješ přezdívku s obsahem) bych ji řadil blízko dna septiku.

Jirka
20. května • 10:11

Stárnoucí fokus? Jak dlouho je na trhu poslední verze fokusu. Dva roky max? To mi nepřijde jako stárnoucí auto..

Rhinox
20. května • 10:54

Tato faceliftovana verze Focusu byla predstavena koncem roku 2007, a prodavat se zacala hned od pocatku roku 2008. Takze je na trhu uz temer 2 a pul roku. Na to ze to byl jen velice decentni facelift modelove rady Mk2 (ktera je na trhu od r.2004) uz opravdu mirne "presluhuje".Zada si to novy model Mk3, kterej uz byl predstavenej ted v lednu na autosalonu v severni americe. Je pak jenom logicke, ze potencialni zajemci kteri to vi, cekaji s nakupem auta na novej model (mel by vyjit pocatkem roku 2011)...

Shimi
20. května • 11:39

No já jen doufám, že zapracují na nabídce motorů. 1.4 atmo úplně vyhodit, jako základ dát 1.6 atmo 85kW a pokračovat s 1.6T někde kolem 100kW a 130kW a jako bonus 2.0T se 150kW. Prostě pokrýt komplet výkonový spektrum do 200k, aby byli konkurenceschopný.

x12345678
20. května • 13:43

Obávám se, že to takhle vůbec nedopadne.

jeje
20. května • 14:58

A teď se pojďme podrobněji podívat na nové motory EcoBoost. Jedná se o řadu zážehových jednotek, která vznikla v duchu downsizingu – nabízet výkon velkého motoru z malého objemu. Motory EcoBoost mají přímé vstřikování paliva a časování sacích i výfukových ventilů.Prvním z řady motorů EcoBoost je šestnáctistovka, která si najde cestu především do menších modelů, jako je Ford Focus nebo právě nový C-Max. Druhým je dvoulitr, který se usadí hlavně v Mondeu a S-Maxu.Motor 1.6 EcoBoost bude dosahovat výkonů od 150 do 180 koní, větší jednotka 2.0 EcoBoost bude nabízet výkony „za hranicí 200 koní“. Znamená to konec řadového pětiválce? Nevíme, můžeme si jen domýšlet...Ford plánuje i nasazení ještě menšího motoru EcoBoost, který bude „pokrývat spektrum pod 130 koní“. Dá se tedy očekávat motor 1,25 l nebo 1,4 l v několika výkonových variantách, který se usadí ve Fiestě i Focusu.Ford se chlubí tím, že nové motory EcoBoost mají značně potlačený turboefekt a budou nabízet velmi široké
rozpětí použitelných otáček. Ford tvrdí, že již od 1500 ot./min. bude k dispozici vysoký točivý moment a ani po překročení 5000 ot./min. výkon neuvadne.
Motory EcoBoost se začnou do Fordů montovat už zkraje roku 2010, takže už na jaře bychom se s prvními mohli svézt a přinést vám první dojmy

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
20. května • 15:17

Fanatismus se dá léčit. Na lehčí případy stačí psychoanalytik, těžší vyžadují medikamentózní léčbu.

jeje
20. května • 15:36

Došli ti argumenty viď :-D

jogurt
20. května • 18:00

Myslím, že mu ani nedošli ani nedošly. Jen z tebe udělal ještě většího wola.

jeje
20. května • 18:05

Nevím proč... Jedna hrubka ještě nemění obsah sdělení ty trubko ;-)

jogurt
20. května • 18:12

no právě.....:-P

Petra Filková
20. května • 10:34

Já bych řekla, že současná generace je na trhu od roku 2004, ovšem v roce co uvádíte proběhl facelift, který bývá většinou v polovině života modelu ;-)

Shimi
20. května • 10:58

Tak tak. Navíc ten facelift byl minimální. Na tom autě se krom decentní úpravy designu karosérie a pár blbinek v interiéru nezměnilo vůbec nic.

honza
20. května • 8:41

Ani by mi nevadilo uvést zdroj ;-)

Tommü
20. května • 9:08

To jsou prostě fakta, ne? Nebo si myslíš, že si tahe čísla někdo jen tak nad ránem vymyslel? ;) Zdrojem budou prostě statistiky prodejů, nemám důvod nevěřit.

honza
20. května • 10:50

tak jsem to nemyslel :) Spíš bych se chtěl někde podívat na detailní informace. Takhle musím na auto.cz ;-) Tj. ke konkurenci :)

x12345678
20. května • 11:28

A to je jediné, čemu se na AR divíš?

Doporučujeme

Články odjinud