Volkswagen je opět nejprodávanější značkou aut v Evropě, Ford propadl

Nedávno jsme vás informovali, že Ford zaznamenal velký úspěch, když se v březnu stal nejprodávanější automobilovou značkou v Evropě. Nakonec se ukázalo, že to bylo opravdu s odřenými zády a ve výsledku Ford takto bodoval „jen” v rámci členských zemí EU.

Ať tak či onak, může Ford nyní zvolat jen: „kdeže březnové sněhy jsou.” Dubnová čísla totiž ukázala značně jiný obrázek a tak trochu odhalila nahotu Fordova úspěchu. Za tento měsíc totiž vládl evropským trhům opět Volkswagen a stačilo mu k tomu jen 138 304 aut. Ford tentokrát nezůstal těsně v závěsu, dokonce nezůstal ani druhý - s 87 721 auty (tedy polovinou březnových prodejů!) skončil až čtvrtý za Renaultem a Peugeotem, jež prodaly 99 642 resp. 88 721 aut.

Ford v březnu zjevně ještě profitoval z končících šrotovacích párty a prodával modely Fiesta a Ka jak na běžícím pásu. V dubnu už tyto vozy tak na odbyt nešly a stárnoucí Focus už nebyl s to jejich výpadek nahradit. Naopak VW má svůj Golf VI, který prodeje táhl a vrátil se též na místo nejprodávanějšího vozu - se 186 202 kousky je za první čtyři měsíce roku zpět na výsluní mezi jednotlivými modely aut.

Slušná „škatulata” se odehrála i mezi automobilovými trhy - v březnu byla největším automobilovým trhem v Evropě Velká Británie, v dubnu už se na první místo vrátili opět Němci s 259 414 prodanými auty. Následovala Francie (190 917), Itálie (159 971) a teprve čtvrtá byla Velká Británie (148 793).

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků