Volkswagen je opět nejprodávanější značkou aut v Evropě, Ford propadl

Nedávno jsme vás informovali, že Ford zaznamenal velký úspěch, když se v březnu stal nejprodávanější automobilovou značkou v Evropě. Nakonec se ukázalo, že to bylo opravdu s odřenými zády a ve výsledku Ford takto bodoval „jen” v rámci členských zemí EU.

Ať tak či onak, může Ford nyní zvolat jen: „kdeže březnové sněhy jsou.” Dubnová čísla totiž ukázala značně jiný obrázek a tak trochu odhalila nahotu Fordova úspěchu. Za tento měsíc totiž vládl evropským trhům opět Volkswagen a stačilo mu k tomu jen 138 304 aut. Ford tentokrát nezůstal těsně v závěsu, dokonce nezůstal ani druhý - s 87 721 auty (tedy polovinou březnových prodejů!) skončil až čtvrtý za Renaultem a Peugeotem, jež prodaly 99 642 resp. 88 721 aut.

Ford v březnu zjevně ještě profitoval z končících šrotovacích párty a prodával modely Fiesta a Ka jak na běžícím pásu. V dubnu už tyto vozy tak na odbyt nešly a stárnoucí Focus už nebyl s to jejich výpadek nahradit. Naopak VW má svůj Golf VI, který prodeje táhl a vrátil se též na místo nejprodávanějšího vozu - se 186 202 kousky je za první čtyři měsíce roku zpět na výsluní mezi jednotlivými modely aut.

Slušná „škatulata” se odehrála i mezi automobilovými trhy - v březnu byla největším automobilovým trhem v Evropě Velká Británie, v dubnu už se na první místo vrátili opět Němci s 259 414 prodanými auty. Následovala Francie (190 917), Itálie (159 971) a teprve čtvrtá byla Velká Británie (148 793).

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 59 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků