Volkswagen Group do roku 2018 investuje přes 84 miliard eur do rozvoje

V letech 2014 až 2018 VW Group investuje do své automobilové divize více než 84 miliard eur. Zdá se vám to hodně? Ve skutečnosti je to o něco méně, než ukazovaly dosavadní předpoklady.

84 miliard eur, to je samozřejmě působivá suma. Dvě třetiny z ní, tedy nějakých 63 miliard, investuje VW Group do svého majetku, továren a vybavení, přičemž roční úhrny budou o půl miliardy eur nižší, než se původně předpokládalo. Dle tvrzení VW Group je to důsledkem „pozastavení stavebních projektů a optimalizace výrobních kapacit“. Plné dvě třetiny z celkové částky 63 miliard eur, tedy 41 miliard, mají jít ve svém důsledku na rozšiřování produktové nabídky koncernových značek.

Volkswagen | Byznys

Evropský soud potvrdil platnost německého zákona o Volkswagenu

Většina z těchto peněz půjde do vývoje nových modelů vycházejících ze systému modulárních platforem, ovšem také na úpravy motorů směřující ke komplexnímu plnění emisní normy EU6. Více než polovina ze zmíněných 63 miliard eur bude investována přímo do aktivit VW Group v Německu, což je jasnou deklarací předpokladu, že klíčovou úlohu budou v rámci koncernu i nadále hrát domácí provozy.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků