Volkswagen Golf VIII: Hybrid 1.0 TSI, elektrické turbo a spotřeba 4,5 litru

Nový Golf osmé generace by se měl ukázat už příští rok. Bude to tříválcový hybrid s reálnou spotřebou 4,5 litru na 100 km.

Nový Volkswagen Golf pomalu dostává obrysy. Představit by se měl už příští rok s tím, že se do prodeje dostane na jaře 2017. VW Golf je nejúspěšnější evropské auto, takže novinka bude mít na co navazovat. Jak je ale zvykem, nový Golf bude spíše důkladnou evolucí než revolucí, píše britský Autocar.

Pod povrchem bude upravená modulární platforma MQB. Koncepce pohonu samozřejmě zůstane stejná a páteří nabídky budou nadále benzínové a naftové motory TSI a TDI. Volkswagen se ale už chystá na nové normy měření spotřeby. Těm má nejlépe vyhovovat tříválec 1.0 TSI s hybidním ústrojím.

Život řidiče | Technika

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Podle VW by měl mít reálnou spotřebu 4,5 litru benzínu na 100 km. Jak můžete vidět, jedná se o diametrálně odlišný údaj proti obvyklým tabulkovým hodnotám malých hybridů, které se pohybují podle normy NEDC někde okolo dvou litrů na 100 km.

Volkswagen použije upravený tříválec 1.0 TSI, který dostane přeplňování klasickým mechanickým turbodmychadlem a zároveň elektrickým dmychadlem/kompresorem. Mezi motorem a převodovkou bude ještě elektrický motor-generátor, který bude zároveň plnit funkci startéru.

Tajné | Technika | Škoda | Palivo | Hybridy

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Volkswagen použije i levné olověné akumulátory místo moderních lithium-iontových. Jejich výhodou má být nízká cena, menší logistické a technologické nároky a pro koncového zákazníka i výrazně nižší náklady na údržbu a případnou výměnu.

Hybridní Volkswagen Golf použije 48V elektrický systém a schopnosti samostatné jízdy na elektřinu budou dost omezené. Elektromotor tu bude sloužit spíše jako asistence spalovacímu tříválci. Ten má mít výkon až 110 kW (150 k).

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků