Volkswagen Golf VI Variant: kombi nastupuje

Tento týden se světu představuje Golf šesté generace v provedení kombi. Nebývale rychle tak následuje příchod hatchbacku.

Je třeba uznat, že tento týden se u Volkswagenu překonávají. I když máme teprve pátek a neprobíhá žádný důležitý autosalon, od pondělka představili již několik zajímavých novinek. Jedná se především o prestižní provedení R řady Scirocco, které jsme vám představili na tomto místě a o také studie na bázi Golfu a Pola GTI, které vám ještě představíme.

Nyní je zde navíc další karosářská verze šesté generace modelu Golf, a sice kombík Variant. Je až s podivem, že Volkswagen přichází s praktickou verzí nového Golfu tak brzy po představení hatchbacku, často obě verze odděloval odstup několika let a nebylo tak ničím neobvyklým vidět prodávat starý Golf kombi vedle nového Golfu hatchback i roky po představení toho nového. S tímto přístupem je zjevně konec, pětkové kombi to má tentokrát spočítané jen pár měsíců po příchodu šestkového hatchbacku. Golf V Variant byl přitom do poslední chvíle prodejně velmi úspěšný, jen vloni se jich v Evropě prodalo bezmála 100 000. Důvod změny strategie ale možná bude jasnější už při pohledu na přiložené fotografie - jestliže se o šestkovém hatchbacku říká, že jde jen o facelift pětky, pak o kombíku to platí dvojnásob...

Novinka se bude nabízet ve stupních Trendline, Comfortline a Highline, zatímco dřívější Sportline prozatím vypadne. Nabídka pohonných jednotek v podstatě kopíruje hatchback. Zážehové motory kopírují nabídku hatchbacku a budou se nabízet ve výkonových verzích 80, 100, 122 a 160 koní (resp. 59, 75, 90 a 118 kW).

Za zmínku v tomto případě stojí porovnání kombinovaných spotřeb. Zatímco základní jednotka MPI o výkonu 80 koní vykazuje kombinovanou spotřebu benzínu 6,4 l/100 km, dva nejvýkonnější motory 1,4 TSI a 1,8 TSI se vyznačují srovnatelnými hodnotami 6,3 a 6,4 l/100 km, a to při neporovnatelně vyšším výkonu. Pokud je doplníte automatizovanou převodovkou DSG, klesne průměrná spotřeba dokonce na 6,0, resp. 6,1 l/100 km. Ach ty papírové hodnoty...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Milovníci nafty mohou vybírat ze dvou motorů. Šestnáctistovka dává 110 koní (81 kW), dvoulitr je naladěn na 140 koní (103 kW). Tyto jednotky vykazují průměrnou spotřebu 4,5 a 4,9 l/100 km. 

V své standardní výbavě bude mít Golf VI Variant třeba ESP, šest airbagů, světla pro denní svícení, střešní ližiny, elektrické ovládání všech okenních skel a vyhřívaných zpětných zrcátek, klimatizaci, dálkové ovládání centrálního zamykání nebo dělená a sklopná zadní opěradla, jejichž složením naroste objem zavazadelníku na 1 495 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud byste měli zato, že ve Wolfsburgu při stavbě kombíku pouze prodloužili střechu, jste na omylu. Přestavěna totiž byla i příď vozu, která dostala nový nárazník, masku i kapotu, upraveny byly blatníky a hlavní světlomety. Modifikací pochopitelně prošly zadní nárazník a světla, verze TSI a TDI se nyní vyznačují koncovkami výfuků ústícími přímo v nárazníku. Interiér byl kompletně převzat z hatchbacku, tedy včetně třípaprskového volantu, který vloni debutoval v modelu Passat CC.

Na německém trhu je možné objednávat nový Golf Variant již od dnešního dne a nejlevnější provedení bude mít cenovku 18 500 Euro. První zákazníci se svého nového kombi od VW dočkají v září.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf VI Variant
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků