Volkswagen Golf VI se stal Světovým autem roku

Větší autosalony se snaží vyvíjet své vlastní ankety a hodnocení, které opatřují často honosnými tituly. Právě probíhající autosalon v New Yorku se tak stal místem vyhlášení Světového auta roku (World Car of the Year), který je pro letošní rok šestá generace Volkswagenu Golf. Do nominačního výboru zasedlo 59 porotců z pětadvaceti zemí světa. Do finále jejich výběru se kromě Golfu dostaly ještě vozy Audi A4 / Avant, BMW 7, Citroen C5 Sedan / C5 Tourer, Fiat 500, Ford Fiesta, Honda Jazz, Jaguar XF, Mazda6, Nissan GT-R a Toyota iQ. Jak je vidět, anketa WCOTY není zdaleka jen americkou záležitostí, jak by bylo lze očekávat.

V rámci vyhlašování výsledků dalších anket u příležitosti autosalonu v New Yorku byly uděleny také tituly pro sportovní auta (Nissan GT-R) a auta ekologická (Honda FCX Clarity). Samotný titul Světového auta roku je vyhlašován teprve od roku 2005, kdy jej obdrželo Audi A6. V dalších ročnících následovaly BMW 3, Lexus LS460 a vloni se laureátem stala řada Mazda2.

Tip: Přečtěte si představení Volkswagenu Golf VI, nebo nového Golfu VI GTI.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf VI
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků