Volkswagen Golf VI GTI: konečně oficiálně

26 komentářů

ferda.koleno
30. března • 23:17

já pořád nechápu proč z lidového vozidla dělajou sportáky nebo suv luxusy.
Umí někdo německy aby si přeložil ten význam? Volks - lidový - das Wagen Vůz.
Dizajn to má od nejlepšího italského designéra, motor z celé evropy, na montáži dělajou turci a low end němci, kteří když v nedělu prohraje Bayern s Realem, tak jsou v pondělí schopní udělat nejporuchovější vozidlo světa. Tak kdo na tom co vidí?

smudliky
31. března • 6:02

Ad značka. Když řekneš "Volkswagen" v Německu, lidi už za tím dávno nevnímají doslovný význam ("lidový vůz"), ale prostě brand. Stejně jako ty když si kupuješ Mladou frontu, tak si neuvědomíš každý den, že si kupuješ úsek bojů, který hájí mladí bojovníci. Doslovné překlady VW jsou doménou amatérů, co uměj trošku školské němčiny a skládají si ji po slovíčkách. Ad způsob výroby. To se dá říct o kterékoli automobilce na světě. Stačí když prohraje Lazio, Lyon nebo Barca nebo nepřivezou dost rejže, to pak jde pondělní dávka do kopru. Tak kdo na těch italských, francouzských, španělských nebo asijských autech co vidí?

ferda.koleno
31. března • 19:08

No to je právě ono, uhodils hlavičkou o hřebíček. Jak bys vnímal, kdyby Mladá fronta najednou začala vydávat luxusní časák na křídovém papíře s články a obrázky pro high end společnost, něco typu Cosmopolitan nebo Playboy či výš. Není to divné? Mladá fronta bude dycky pro široké masy co si čtou za chůze a na točenáku projdou znovu píchačkou.
Kdyby VW udělalo high end frakci typu - Toyota - Lexus, Nissan - Infiniti, ale s charismem.
Německým charismem. Pokud teda nějaké mají. Poslední opravdové německé auto u mně byl Brouk, Audi Quatro hranatý jak z otesaného dubu, a Mercedes řady E tak z roku 1990.
VW kdysi uvažovalo o změně názvu na Auto Union - předválečný název frakce automobilky, což ale z marketingových důvodů neprošlo.
Se přiznám - jsem fiaťák, alfista, lancista, maseratista, ale už ne bugatista, protože to už není italské auto. Nestydím se za to že fiat ztratil v osmdesátých letech pověst brutální korozí svých vozů díky kooperaci s ruskem a jejich pistáciových plechů.
Dnes je fiat na úrovni bežné evropské produkce. Lidi ale nezapomněli. Špatná pověst se léčí dlouho.
Tak kdy se němci kousnou a udělají opravdu typicky německé auto s charismem?
Pro mě mají charisma jenom italové, a možná nějací francouzi.
Tak

Marcelino
25. března • 23:06

hmm, tak na 5-ku z 80->120km/h za 7,5s to je slusne... na taketo zrychlenie (7,2s podla merania v teste na auto.cz) ja musim ist "na 3-ke" :-D (Swift 1,3 68kW)
za kolko to potom musi urobit toto 210kW GTI na 3-ke ;-)vyzera to byt velmi poctivo urobene auto, ak by som mal dost penazi,aj by som o nom uvazoval (moj favorit je ale Mazda MPS a Focus RS/ST) len ma podla mna prehnane velke kolesa a ktory kreten navrhoval ten kozeny volant :-O ... tam kde sa ma drzat je koza hladka a teda potencialne smyklava od spotenych ruk a na miestach kde sa volantu ruka bezne ani nedotkne je pohodlne perforovana 3-[ to je tak ked dizajner a marketing ma silnejsie slovo pri tvorbe auta ako technici...

tom
25. března • 22:58

nic proti ale takovej fokusek by mu nakopal prdel a ani by nemrkl a stojí dá se říct pakatel!

thomasrider
25. března • 15:09

fuj, na obrázku to tak nevypadá, ale příjde mi že 5. a 6. generace je hrozně nafouklá vypadá spíš jak nějaký MPV než hatch. :-PZajímalo by mě co by dělal tenhle pseudo-samosvor na sněhu.. řekl bych že by přibrždoval a přibrždoval a nikam nevyjel :-/

Sherman
25. března • 19:24

XDR bych nerekl ze je samosvor ... samosvor reaguje na rozdil otacek, XDR reaguje na rychlost a uhlu natoceni volantu ... jakmile zatocite, pribrzdi vnitrni kolo a tak je jednoduzsi zatocit ... tusim ze by s mensim natocenim volantu mohlo lip zatacet.
Neco podobneho uvedli premiove automobilky na zadni naprave .. akurad rizene primo na zadnim diferencialu.Na snehu? tam do 40km/h funguje EDS ... pri vyzsich rychlostech pak XDS.

thomasrider
25. března • 19:53

takže se stejně nikam nevyhrabu:-P;-)

Sherman
25. března • 20:18

co bys chtel od predokoly??

dddd
25. března • 18:27

Samosvor bych tomu vubec nerikal, spise elektronika ktera ma delat ucinek mech. samosvoru, samodrejne ma neznamena ze dela :-D, ty sami sra... maji v Alfach a stoji to za prd.

dddd
25. března • 18:32

samozrejme ;-)

milan
25. března • 13:00

usedlý golf,nic na tom autě není

Antracit
25. března • 13:25

O to jde ne?

jaa
25. března • 14:05

mohly by zacat vyrabat aj stare GTI :) , by to bola taka vychitafka

Radek Ondrášík
25. března • 14:38

VW Golf GTI 2. generace s kultovnimi 1,8 16V motory se ale vyrabi i dnes ;) Tedy pravda, ma o 8 koni mene, nez mela tehdejsi 130 konova verze a o 18 koni mene, nez tehdejsi 140 konvoa verze:http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=17&server=1&article=11568

KptBobr
25. března • 11:00

Pan Duchon (i jini v tomto platku) by se meli jiz konecne jednou poucit ci naucit, ze DSG je plnohodnotna AUTOMATICKA prevodovka (byt s 2spojkovym ustrojim).
Vyroky typu "...nebo dvěma spojkami a robotizovaným ovládáním (DSG)..." nejsou jiste na miste, akorat to zcela plete a mate neinformovaneho ci neznaleho uzivatele. Nevim, jak by se na to tvarili, pokud by napsal napr., ze je auto vybaveno prevodovkou s hydraulickym menicem momentu, to je jiste slovnik nekdy z 50.let...
Automaticka prevodovka neni jen ta s HDM ustrojim, to pro pripadne pochybovatele :-(

Radek Ondrášík
25. března • 11:20

Ale p.Duchoň má pravdu. Je to robotizovaná převodovka a zároveň i automatická ;) Takže chápu, že to některým nevoní, ale mají smůlu.

Jiří Duchoň
25. března • 17:41

Dobrý den, nedávno jsme s jedním kolegou na toto téma vedli dlouhou diskusi. Nakonec jsme ji uzavřeli následovně: řekne-li se "automatická převodovka", míní se tím "klasické" ústrojí s hydrodynamickým měničem. Ačkoli se DSG může chovat jako "automat", v principu na něm zůstává spojka, přesněji spojky, jež jsou ovládány automaticky. Proto označení "robotizovaná" považuji v daném případě za ideální.

Radek Ondrášík
25. března • 17:48

Na druhou stranu je automatem vše, co funguje samo, bez zásahu člověka. A DSG takto funguje, takže je to automat, byť jiného typu ;)

vandit
25. března • 18:16

No hlavně bych to specifikoval tak, že to ústrojí DSG je plně pod kontrolou řídící jednotky a ta rozhoduje na základě vstupů, jak a kdy zařadí... to jest není ovládána odstředivými sílami atd jako u HDM.. tudíž DSG je "robotizovaná".

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
25. března • 19:08

To samozřejmě ano, ale vše se to odehrává bez zásahu řidiče, tedy plně automaticky. Takže je to robotizovaná převodovka, robotizovaný automat a zároveň i automat.A z definice automatu: zařízení, pracující po zapnutí samočinně, bez lidského zásahuO tom, zda pracuje odstředivě, nebo pomocí mechaniky se v definici automatu nehovoří.

Fanda
2. dubna • 1:38

je ale rozdíl jak už nazev napovídá hidrodinamická ,hidro statická,mechanická a td:-P

vandit
25. března • 19:53

jj souhlasím :) doplnoval jsem tu robotiku. Že je to automat je jasné :)

jurashek
25. března • 10:52

Nebo TSI?

Jarda
25. března • 10:42

Nevypadá to jako stará fabia? :)

dddd
25. března • 18:29

A jezdi to stejne :-D

Doporučujeme

Články odjinud