Volkswagen Golf VI BlueMotion: známe cenu

Letos ve Frankfurtu Volkswagen představil širokou paletu variant svého nového Golfu včetně bestiální verze Golf R, kterou jsme vám představili na tomto místě. Nyní však již ekologicky smýšlející zákazníci mohou objednávat Golf BlueMotion, jenž se stává nejhospodárnějším Golfem všech dob a v Německu je nabízen za ceny od 21 650 Euro (cca 560 000 Kč, ano, opět tedy podle hesla nechci slevu zadarmo...).

O jeho pohon se stará nový common rail s objemem 1,6 l naladěný na výkon 105 koní (77 kW), který se přenáší na přední kola skrze pětistupňovou převodovku s prodlouženými převody. Golf BlueMotion druhé generace se dále vyznačuje modifikovanou aerodynamikou (proč se za ni musí připlácet...?), rekuperací brzdné energie, zhášením motoru na křižovatkách (start-stop) nebo lehkými ráfky obouvajícími pneumatiky se sníženým valivým odporem. Výsledkem by měla být průměrná spotřeba nafty v kombinovaném cyklu jen 3,8 l/100 km spolu s emisemi CO2 ve výši jen 99 g/km. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf VI BlueMotion
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků