Volkswagen Golf Variant dorazil na český trh ve verzi 1.4 TGI

Česká nabídka automobilky Volkswagen se rozrostla o novou položku. Po modelech up!, Touran, Passat a Passat Variant přichází do prodeje pátý vůz využívající pohon na stlačený zemní plyn CNG. Jak bylo dopředu oznámeno, jde o Golf Variant, který dostal označení 1.4 TGI.

Škoda | Volkswagen | Byznys | Kombi | Škoda Octavia | Volkswagen Golf

Škoda Octavia Combi vs. VW Golf Variant: proč má Octavia velký problém?

O pohon se stará benzinová jedna-čtyřka naladěná na 110 koní. Ta je schopna kromě benzinu spalovat také CNG. Pod podlahou zavazadelníku je uložená nádrž na 15 kg zemního plynu. Volkswagen udává spotřebu 3,5 kg CNG na 100 km. Na plyn by tedy měl urazit Golf Variant více než 400 kilometrů s náklady pod hranicí jedné koruny na ujetý kilometr. Benzinová nádrž nabídne standardní objem padesáti litrů.

Volkswagen | První svezení | Volkswagen Golf

Volkswagen Golf TDI Blue Motion: 1562 kilometrů na jednu nádrž? To ne

Golf Variant 1.4 TGI bude dostupný jak v kombinaci se šestistupňovým manuálem, tak také se sedmistupňovou automatickou převodovkou. První cena činí 468 900 Kč. Jen pro srovnání, dieselová jedna-šestka s výkonem 105 koní vyjde na 452 900 Kč (v obou případech výbava Trendline).

V porovnání s verzí 1.4 TSI (122 k) si připlatíte za CNG 46 000 Kč. Mimochodem v prostřední výbavě Comfortline vyjde nové TGI na 503 900 Kč. Za totožné peníze zároveň Volkswagen nabízí 1.6 TDI BlueMotion taktéž s maximálním výkonem 110 koní.

Motorizaci 1.4 TGI zařadí do své nabídky pro Leon také Seat. Stane se tak v dubnu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků