Volkswagen Golf teď bude umět vypínat motor při uvolnění pedálu plynu

Facelift nejprodávanějšího evropského automobilu přichází pět let po startu prodejů aktuální sedmé generace. Zásadním způsobem se mění elektronická výbava a rovněž benzinové motory.

Rovnou všechny varianty svého klíčového modelu Golf v modernizované verzi představil Volkswagen novinářům na velké tiskové konferenci ve svém sídle ve Wolfsburgu. Při jejich předvádění nebyl ale nikdo příliš překvapen. Včetně redaktora online magazínu Autorevue.cz, který u toho mohl být také.

Vzhled se totiž při faceliftu měnil jen málo. Nejdůležitější jsou ovšem změny technického rázu. Například se nasazuje nový benzinový motor v dlouho nepoužívané kubatuře 1,5 litru, výkony agregátů kultovního modelu GTI se dostanou až na 245 koní, a v interiéru je nová generace multimediálních systémů s obrazovkami o úhlopříčce až 9,2 palce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf je vůz, který si zaslouží úctu i těch, kteří se o auta zase až tak moc nezajímají. Vždyť dosud se ho v sedmi generacích prodalo již přes 33 milionů kusů. Jeho vizáž se proto vyvíjí  v malých krůčcích.  Platí to o mezigeneračních změnách a ještě více pochopitelně o faceliftech, což je i současný případ.

Vlastně je nová pouze grafika světlometů a spodní část předního nárazníku. Uvnitř se přepracovala pouze oblast středové části palubní desky, kde se již nový audio a navigační systém ovládá pouze prostřednictvím dotykových tlačítek. Zadávat pokyny půjde i pomocí gest, což je v této kompaktní třídě světová premiéra. Klasické přístrojové ukazatele může teď nahradit digitální kokpit.

Volkswagen | Autosalony | Premiéry | Paříž 2016 | Volkswagen Golf

Paříž živě: Volkswagen dovezl facelift Golfu. Nikdo si ho ale nevšimnul

Systém CarNet umožní trvalé připojení k vysokorychlostnímu internetu a předávání dat z vozu například do servisu.

Řidiči dostanou zase další asistenční systémy, například ten, který umožní autonomní popojíždění v zácpách rychlostmi až 60 kilometrů v hodině. Ti, kteří se tak trochu potýkají se zaparkováním do řady i jinak, určitě ocení novou verzi parkovacího asistenta. Ten už umí sám nejen zatáčet, ale i brzdit.

Klepněte pro větší obrázek

Golf teď převezme řadu asistentů z novějších a dražších vozů koncernu. Například  systém pro  couvání s přívěsem nebo samočinné brzdění nejen před auty, ale i před chodci. Také v případě indispozice řidiče zvládne sám bezpečně zastavit v příslušném jízdním pruhu.

Nové zážehové motory mají být v porovnání s těmi dosud montovanými až o litr úspornější. Vrchol motorářského umu značky Volkswagen představuje agregát 1,5 TSI, jehož kombinovaná spotřeba podle dosud používaného laboratorního cyklu činí 4,9  litru ve verzi 110 kW (150) koní.

Tentýž motor ve verzi BlueMotion (výkon 96 kW (130 koní) si pak má za stejných podmínek vystačit pouze se 4,6 litru benzínu na sto kilometrů. Maximální točivý moment 200 Nm je k dispozici už od 1400 otáček. Světovou premiérou má v tomto motoru princip vypínání motoru, jakmile řidič sundá nohu z plynu. Přitom samozřejmě zůstanou v činnosti posilovače řízení a brzd. Jen tato vychytávka ušetří až 0,4 litru každých sto kilometrů jízdy, v součinnosti s dalšími technickými opatřeními je pak úspora oproti srovnatelně výkonným dříve používaným motorům celý litr.

Podrobnou fotogalerii a vlastní dojmy ze zkoumání modernizovaného golfu přineseme již zítra.

Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 172 154 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 126 389 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2010
Stav: 140 312 km
Cena: 160 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků