Volkswagen Golf teď bude umět vypínat motor při uvolnění pedálu plynu

Facelift nejprodávanějšího evropského automobilu přichází pět let po startu prodejů aktuální sedmé generace. Zásadním způsobem se mění elektronická výbava a rovněž benzinové motory.

Rovnou všechny varianty svého klíčového modelu Golf v modernizované verzi představil Volkswagen novinářům na velké tiskové konferenci ve svém sídle ve Wolfsburgu. Při jejich předvádění nebyl ale nikdo příliš překvapen. Včetně redaktora online magazínu Autorevue.cz, který u toho mohl být také.

Vzhled se totiž při faceliftu měnil jen málo. Nejdůležitější jsou ovšem změny technického rázu. Například se nasazuje nový benzinový motor v dlouho nepoužívané kubatuře 1,5 litru, výkony agregátů kultovního modelu GTI se dostanou až na 245 koní, a v interiéru je nová generace multimediálních systémů s obrazovkami o úhlopříčce až 9,2 palce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf je vůz, který si zaslouží úctu i těch, kteří se o auta zase až tak moc nezajímají. Vždyť dosud se ho v sedmi generacích prodalo již přes 33 milionů kusů. Jeho vizáž se proto vyvíjí  v malých krůčcích.  Platí to o mezigeneračních změnách a ještě více pochopitelně o faceliftech, což je i současný případ.

Vlastně je nová pouze grafika světlometů a spodní část předního nárazníku. Uvnitř se přepracovala pouze oblast středové části palubní desky, kde se již nový audio a navigační systém ovládá pouze prostřednictvím dotykových tlačítek. Zadávat pokyny půjde i pomocí gest, což je v této kompaktní třídě světová premiéra. Klasické přístrojové ukazatele může teď nahradit digitální kokpit.

Volkswagen | Autosalony | Premiéry | Paříž 2016 | Volkswagen Golf

Paříž živě: Volkswagen dovezl facelift Golfu. Nikdo si ho ale nevšimnul

Systém CarNet umožní trvalé připojení k vysokorychlostnímu internetu a předávání dat z vozu například do servisu.

Řidiči dostanou zase další asistenční systémy, například ten, který umožní autonomní popojíždění v zácpách rychlostmi až 60 kilometrů v hodině. Ti, kteří se tak trochu potýkají se zaparkováním do řady i jinak, určitě ocení novou verzi parkovacího asistenta. Ten už umí sám nejen zatáčet, ale i brzdit.

Klepněte pro větší obrázek

Golf teď převezme řadu asistentů z novějších a dražších vozů koncernu. Například  systém pro  couvání s přívěsem nebo samočinné brzdění nejen před auty, ale i před chodci. Také v případě indispozice řidiče zvládne sám bezpečně zastavit v příslušném jízdním pruhu.

Nové zážehové motory mají být v porovnání s těmi dosud montovanými až o litr úspornější. Vrchol motorářského umu značky Volkswagen představuje agregát 1,5 TSI, jehož kombinovaná spotřeba podle dosud používaného laboratorního cyklu činí 4,9  litru ve verzi 110 kW (150) koní.

Tentýž motor ve verzi BlueMotion (výkon 96 kW (130 koní) si pak má za stejných podmínek vystačit pouze se 4,6 litru benzínu na sto kilometrů. Maximální točivý moment 200 Nm je k dispozici už od 1400 otáček. Světovou premiérou má v tomto motoru princip vypínání motoru, jakmile řidič sundá nohu z plynu. Přitom samozřejmě zůstanou v činnosti posilovače řízení a brzd. Jen tato vychytávka ušetří až 0,4 litru každých sto kilometrů jízdy, v součinnosti s dalšími technickými opatřeními je pak úspora oproti srovnatelně výkonným dříve používaným motorům celý litr.

Podrobnou fotogalerii a vlastní dojmy ze zkoumání modernizovaného golfu přineseme již zítra.

Volkswagen Touran 2
Rok výroby: 2004
Stav: 165 221 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 177 232 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek