Volkswagen Golf teď bude umět vypínat motor při uvolnění pedálu plynu

Facelift nejprodávanějšího evropského automobilu přichází pět let po startu prodejů aktuální sedmé generace. Zásadním způsobem se mění elektronická výbava a rovněž benzinové motory.
Příď dostala sportovnější výraz

Rovnou všechny varianty svého klíčového modelu Golf v modernizované verzi představil Volkswagen novinářům na velké tiskové konferenci ve svém sídle ve Wolfsburgu. Při jejich předvádění nebyl ale nikdo příliš překvapen. Včetně redaktora online magazínu Autorevue.cz, který u toho mohl být také.

Vzhled se totiž při faceliftu měnil jen málo. Nejdůležitější jsou ovšem změny technického rázu. Například se nasazuje nový benzinový motor v dlouho nepoužívané kubatuře 1,5 litru, výkony agregátů kultovního modelu GTI se dostanou až na 245 koní, a v interiéru je nová generace multimediálních systémů s obrazovkami o úhlopříčce až 9,2 palce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf je vůz, který si zaslouží úctu i těch, kteří se o auta zase až tak moc nezajímají. Vždyť dosud se ho v sedmi generacích prodalo již přes 33 milionů kusů. Jeho vizáž se proto vyvíjí  v malých krůčcích.  Platí to o mezigeneračních změnách a ještě více pochopitelně o faceliftech, což je i současný případ.

Vlastně je nová pouze grafika světlometů a spodní část předního nárazníku. Uvnitř se přepracovala pouze oblast středové části palubní desky, kde se již nový audio a navigační systém ovládá pouze prostřednictvím dotykových tlačítek. Zadávat pokyny půjde i pomocí gest, což je v této kompaktní třídě světová premiéra. Klasické přístrojové ukazatele může teď nahradit digitální kokpit.

Autosalony | Volkswagen | Premiéry | Paříž 2016 | Volkswagen Golf

Paříž živě: Volkswagen dovezl facelift Golfu. Nikdo si ho ale nevšimnul

Systém CarNet umožní trvalé připojení k vysokorychlostnímu internetu a předávání dat z vozu například do servisu.

Řidiči dostanou zase další asistenční systémy, například ten, který umožní autonomní popojíždění v zácpách rychlostmi až 60 kilometrů v hodině. Ti, kteří se tak trochu potýkají se zaparkováním do řady i jinak, určitě ocení novou verzi parkovacího asistenta. Ten už umí sám nejen zatáčet, ale i brzdit.

Klepněte pro větší obrázek

Golf teď převezme řadu asistentů z novějších a dražších vozů koncernu. Například  systém pro  couvání s přívěsem nebo samočinné brzdění nejen před auty, ale i před chodci. Také v případě indispozice řidiče zvládne sám bezpečně zastavit v příslušném jízdním pruhu.

Nové zážehové motory mají být v porovnání s těmi dosud montovanými až o litr úspornější. Vrchol motorářského umu značky Volkswagen představuje agregát 1,5 TSI, jehož kombinovaná spotřeba podle dosud používaného laboratorního cyklu činí 4,9  litru ve verzi 110 kW (150) koní.

Tentýž motor ve verzi BlueMotion (výkon 96 kW (130 koní) si pak má za stejných podmínek vystačit pouze se 4,6 litru benzínu na sto kilometrů. Maximální točivý moment 200 Nm je k dispozici už od 1400 otáček. Světovou premiérou má v tomto motoru princip vypínání motoru, jakmile řidič sundá nohu z plynu. Přitom samozřejmě zůstanou v činnosti posilovače řízení a brzd. Jen tato vychytávka ušetří až 0,4 litru každých sto kilometrů jízdy, v součinnosti s dalšími technickými opatřeními je pak úspora oproti srovnatelně výkonným dříve používaným motorům celý litr.

Podrobnou fotogalerii a vlastní dojmy ze zkoumání modernizovaného golfu přineseme již zítra.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků