Volkswagen Golf Sportsvan dorazil do ČR. Je dražší než kombi

Zájemci o něco z modelové řady Golf mají od dnešního dne možnost vybrat kromě hatchbacku a kombi také provedení s karoserií MPV, tedy Sportsvan. Ten jsme si mohli prohlédnout na autosalonu ve Frankfurtu, kde Volkswagen tvrdil, že jde o koncept, aby se koncem minulého roku jen tak mimochodem objevila zpráva o zahájení prodeje na domácím trhu. V současnosti tato novinka už je k dispozici i v ČR, přičemž první cena zní 433 900 Kč.

Volkswagen | Byznys | Volkswagen Golf

Další verze VW Golf dorazila na trh. V nabídce se objevil Sportsvan

Nabídka zahrnuje pouze výbavy Comfortline a Highline, u motorů je možné vybírat mezi jedna-dvojkou TSI (85 nebo 110 k), silnější jedna-čtyřkou (125 nebo 150 k), respektive je k dispozici naftová jedna-šestka (110 k) nebo vrcholný dieselový dvoulitr (150 k). Ten je spolu s nejsilnější zážehovou jednotkou dostupný pouze s výbavou Highline. U dieselu to znamená cenu 599 900 Kč, u benzinu 539 900 Kč.

Video | Volkswagen | Autosalony | Frankfurt 2013 | Design

Volkswagen Sportsvan alias Golf Plus je koncept v uvozovkách

Opačný konec nabídky zahrnuje jedna-dvojku TSI s výkonem 85 koní a slušnou výbavou. Pokud chceme srovnávat s ostatními verzemi Golfu, pak se musíme podívat na výkonnější jedna-dvojku, protože ta základní se u ostatních v kombinaci s výbavou Comfortline nenabízí. Sportsvan pak vyjde na 463 900 Kč. Se stejnou výbavou, ale motorem o pět koní slabším, je základní hatchback i kombi levnější. V prvním případě zaplatíte 422 900 Kč, v tom druhé 452 900 Kč.

Sportsvan sází na variabilní uspořádání interiéru. Zadní sedadla lze posouvat v rozsahu 180 mm, objem zavazadelníku se pak pohybuje od 500 l do 590 l. Maximum činí 1520 litrů.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků