Za súčasnej situácie by kombík od Golfa mohol byť lepšou a dokonca lacnejšou výbavou než kombík od Octavie. Veď už základný Golf obsahuje automatickú klímu a pár vecí, ktoré sú v Octavii za príplatok. Som zvedavý, ako to Golf a Octavia vyriešia u kombíkov s tou zadnou nápravou.Niekde som čítal, že Octavia má preto posunuté výkonové kritérium pre kvalitnejšiu zadnú nápravu oproti Golfu, aby sa mu vyrovnala hmotnosťou a teda aj spotrebou. Na niektorých trhoch aj pár deci spotreby navyše spôsobí zvýšené ekologické pokuty za nadlimitné emisie. A Octavia by tým pádom bola drahšia než Golf.Keďže Golf kombi aj Octavia kombi by na tom z hľadiska hmotnosti mali byť viac-menej rovnako, som zvedavý, či aj tu bude taký rozdiel ako pri hatchbacku, resp. liftbacku.
Finančně zajímavější byl Golf Variant už za "minulé situace", kdy se dalo technicky velmi srovnatelné auto (v detailech snad i lepší) jako Octavia koupit o něco levněji. Golf doplácel na svůj design, který byl oproti Octavii jakoby bez nápadu. Obě auta jsou konzervativní, ale přišlo mi, že Octavia se u combi snažila vždy nabídnout něco jiného, osobně si myslím, že obě generace Octavie jsou hezčí ve verzi combi. Kdežto u Golfa to byla od počátku (Golf III.) taková automatizace: Trochu protáhnout, nabouchat tam podivná světla a máme hotovo. Jak to bude u nového G. variant ještě není úplně zřejmé, ale myslím, že moc se své tradici nevzdálí.Podívejte se na záď Golf Variant III., IV. versus Octavia combi I., a Golf Variant V. a VI. versus Octavia combi II :-)
Podla mna ide viac o marketing a prestiz VW, nez o hmotnost/spotrebu Octavie...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.