Volkswagen Golf R400 nakonec nebude. Projekt byl zrušen

Už to vypadalo, že se dočkáme šíleného Golfu R 400. Projekt dokonce dostal zelenou a byl schválen k omezené kusové výrobě. Jenže pak přišel skandál s emisemi dieselů a někteří lidé, kteří pracovali na projektu R 400, odešli (či byli odejiti) od Volkswagenu.

Také kvůli potřebě šetření prostředků na řešení emisní krize se další vývoj projektu Volkswagen Golf R 400 zastavil a automobilka se nakonec rozhodla ho ukončit, píší Automotive News. Ne snad, že bychom se ostrého Golfu nedočkali, ale bude jiný a zřejmě až s další generací, která přijde poměrně brzy.

Sportovní auta | Autosalony | Volkswagen | Premiéry | Volkswagen Golf

VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby  

Rozpracovaný motor 2.0 TSI z generace EA888, který měl mít výkon přes 400 koní, zřejmě zůstane v koncernu vyhrazen jen pro modely Audi a značka Volkswagen ho do Golfu nepoužije. Příští Golf R také bude především lehčí a využije nové technologické postupy a materiály.

Sportovní Golfy mají tradici a i v příští generaci vznikne klasické GTI a ostřejší model Golf R, o tom není pochyb. Projekt VW Golf R 400 tak byla jen slepá ulička.

Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 141 717 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2003
Stav: 188 745 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 172 154 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků