Volkswagen Golf R stále táhne ladiče

Vrcholný VW Golf R a jeho motor 2,0 TSI i rok po své premiéře vábí ladiče. Máme tu nová dílka úpravců Wimmer RS a Sportec.

Zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l, přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním dává již ve svém standardním naladění znamenitých 270 koní (199 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 350 Nm. Není tedy divu, že této pohonné jednotky využívají zejména sportovně laděné kompaktní vozy z produkce značek koncernu Volkswagen, tedy především VW Golf R, ale také Scirocco R a Audi S3, u nichž je však výkon při zachování točivého momentu snížen na 265 koní (195 kW).

O dalším zvyšování výkonových parametrů jednotky 2,0 TSI svědčí i přes její poměrně nízký zdvihový objem projekty některých ladičských firem. Již letos v červenci jsme psali o Golfu R z dílen Sport Wheels, v nichž se jim z jeho útrob podařilo vykřesat 330 koní (243 kW), dnes tu máme další dva adepty.

Švýcarská společnost Sportec nabízí pro motor 2,0 TSI hned několik stupňů při zvyšování výkonu, a jak je vidět na snímcích, za svůj „show car“ zvolila Audi S3. Stejná nabídka platí ale i pro další koncernové sportovce. Dosud Sportec nabízel pouze sadu zvyšující špičku na 300 koní (221 kW) a 410 Nm, nyní se může pochlubit i variantou s výkonem 323 koní (238 kW) a točivým momentem 474 Nm.

Novinkou ve výrobním programu Sportecu je také sada modifikací pro slabší verzi motoru 2,0 TSI, jenž je standardně naladěn na 211 koní (155 kW) a 280 Nm a pohání například vozy VW Golf GTI a Scirocco či Seat Leon. Pro majitele uvedených strojů je připraveno posílení na 252 koní (185 kW) a 404 Nm. Sportec nabízí své úpravy pro vozy osazené šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením i pro dvouspojková skříně DSG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi S3 s motorem 2,0 TSI od Sportecu

Ještě dál zašli pánové z německé společnosti Wimmer RS, kteří svůj projekt na bázi Volkswagenu Golf R nazvali Red Devil. Záhy poznáte, že zcela opodstatněně. Čtyřválec 2,0 TSI dostal pozměněné přeplňování, jiný program řídicí jednotky, přepracované sací i výfukové trakty nebo jiné vstřikovací trysky. Díky tomu se výkon vyhoupnul až na 478 koní (352 kW) a točivý moment poskočil na 610 Nm. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 291 km/h, výrazně zlepšené dynamické parametry si vyžádaly také změny na závěsech kol a brzdovém systému.

Cenami úprav se ani jedna z firem nechlubí, nepůjde zřejmě o nic levného. Tajemstvím ale jistě nebudou - pokud máte zájem, stačí se zeptat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf R v úpravě Wimmer RS jede bezmála 300 km/h...
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků