| Volkswagen Golf R

| Volkswagen Golf R

 | Volkswagen Golf R

| Volkswagen Golf R

 | Volkswagen Golf R

| Volkswagen Golf R

 | Volkswagen Golf R

| Volkswagen Golf R

 | Volkswagen Golf R

| Volkswagen Golf R

 | Volkswagen Golf GTI Performance

| Volkswagen Golf GTI Performance

 | Volkswagen Golf GTI Performance

| Volkswagen Golf GTI Performance

 | Volkswagen Golf GTI Performance

| Volkswagen Golf GTI Performance

 | Volkswagen Golf GTI Performance

| Volkswagen Golf GTI Performance

 | Volkswagen Golf GTI Performance

| Volkswagen Golf GTI Performance

 | Volkswagen Golf R
 | Volkswagen Golf R
 | Volkswagen Golf R
 | Volkswagen Golf R
10
Fotogalerie

Volkswagen Golf R s manuálem končí. Velké změny čekají i GTI

V souvislosti s přechodem na přísnější emisní normu chystá Volkswagen změny u rychlých Golfů. Legendární GTI, tak jak je známe dnes, skončí, a "erko" přijde o manuál.

Září letošního roku se blíží a s ním vrcholí i přípravy automobilek pro přechod na přísnější emisní normy. Zatímco třeba v případě Audi to znamená pozastavení výroby SUV SQ7 (homologace proběhne později), Opel bude muset zaříznout dvoulitrový turbomotor o výkonu 191 kW a přesedlá na šestnáctistovku, a Dacia nahradí motor 1.2 TCe novou třináctistovkou. Uvedené případy jsou však pouhou kapkou v moři.

Každá z automobilek působících v Evropě k „boji“ s Bruselem přistupuje po svém, cíl ale mají všechny stejný – od září letošního roku plnit normy Euro 6c (u stávajících modelů) a Euro 6d-TEMP (u nových modelů). Své plány týkající sportovních hatchbacků nyní poodhalil i Volkswagen, a pokud jste vyznavači manuálních převodovek, mám pro vás jednu špatnou zprávu: jejich zastoupení prořídne.

Podle zákulisních informací se od září letošního roku můžeme rozloučit s Golfem R s manuální převodovkou a v nabídce nadále zůstane pouze sedmistupňové DSG. Úplně skončí standardní provedení Golfu GTI (169 kW) a bude nahrazeno verzí Performance, která si tak přestane říkat. V praxi to znamená, že už základní GTI bude mít výkon 180 kW a aktivní diferenciál VAQ mezi předními koly. Alespoň v případě GTI zůstane možnost volby mezi manuální a automatickou převodovkou.

GTI nicméně nezůstane osamoceno moc dlouho. Výroba Golfu GTI TCR, který jsem si poprvé prohlédl minulý týden v rámci tradičního GTI Treffen u jezera Wörthersee, začne už ve 48. týdnu tohoto roku. Vůz by měl stát méně než současný Golf R s manuální převodovkou, který se těsně vejde pod milion korun.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

Doporučujeme

Články odjinud