Volkswagen Golf R od JDEngineering může mít klidně 519 koní

I v našem testu jsme si Volkswagen Golf R oblíbili pro jeho vysoký a snadno dostupný výkon. Standardně produkuje nejrychlejší sériový Golf výkon 221 kW (300 koní) a sprint na stokilometrovou rychlost zvládne pod pět sekund. To jsou hodně slušné hodnoty, které byly ještě před lety vyhrazené ryzím sportovním autům s několikamilionovými cenovkami. A dnes něco podobného pořídíte v hatchbacku za milion.

Jenže ani to nemusí být z hlediska výkonu konečná. Stačí se zastavit u tuningové společnosti JDEngineering, kteří eRko osadí turbodmychadlem TTE525, lepší spojkou a karbonovým airboxem.

Testy | Volkswagen | Hatchbacky | Volkswagen Golf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Výfuk je téměř sériový - nová je jen downpipe bez katalyzátoru. Společně s tím dostal Golf také větší mezichladič, výkonnější pumpu a chybět nemohl ani chiptuning motoru a automatické převodovky. Výsledkem je výkon 382 kW (519 koní) a točivý moment 580,9 Nm.

Zajímavosti | Volkswagen | Sportovní auta | Volkswagen Golf

VW Golf R400 potrvzen do výroby: přijde už letos s výkonem 420 koní

Vzhledem k tomu, že jde o motor EA888, který se nachází v celé řadě dalších aut, nemusí zoufat ani majitelé Golfu GTI nebo třeba Octavie RS. Z původního výkonu 220 (230 koní) dokážou lidé z JDEngineering dostat rovných 221 kW (300 koní) a 430 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2010
Stav: 140 312 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2004
Stav: 159 323 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2000
Stav: 144 756 km
Cena: 40 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků