Volkswagen Golf R od ABT: 310 koní

Společnost ABT Sportsline představila svoji představu o skutečně výkonném Golfu. Vychází z nového vrcholného provedení R.

Novinka má prostý název ABT Volkswagen Golf R a jménu ABT Sportsline rozhodně hanbu nedělá. Tento oblíbený kompakt je po tomto zásahu skutečně ostrým náčiním, jež se svými dynamickými paramtery vyrovná ledaskterému supersportu. Za připomenutí stojí, že ABT je vůbec největší ladičskou firmou zaměřenou na značky koncernu Volkswagen Group a s úspěchem se účastní také okruhových šampionátů. Nedávno se jí podařilo uhájit titul DTM a dosáhnout vítězství v sérii ADAC GT Masters. U ABT si vyložili písmeno „R“ v názvu sériového vozu jako zkratku pro „racing“, a tomu se rozhodli povahu vozu přizpůsobit. Zvláště optické úpravy do značné míry odpovídají starší stavbě ABT Golf GTI.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A pojďme rovnou k věci. Zatímco sériový Volkswagen Golf R dosahuje výkonu 270 koní (199 kW), u ABT Sportsline z jeho dvoulitrového, zážehového, přeplňovaného přímovstřikového srdce vydolovali 310 koní (228 kW). Vůz díky tomu dosahuje nejvyšší rychlosti 261 km/h a z klidu na 100 km/h zasprintuje za 5,2 s. „Kompaktní auto je radost řídit, zvláště v zatáčkách,“ tvrdí šéf společnosti ABT Sportsline Hans-Jürgen Abt a dodává, že ladění každého Golfu je pro jeho tým z tohoto důvodu výzvou. „Volkswagen dal Golfu do vínku špičkovou dynamičnost a ten díky tomu představuje to nejlepší v dané třídě. A Golf R je mezi všemi Golfy šampiónem.“

Vůz vyniká hned na první pohled, všimneme si zejména denních světel z programu ABT Daytime, sady aerodynamických doplňků na obou náraznících nebo sebevědomě působících litých kol. Ta jsou nabízena v řadách ABT BR a ABT CR, přičemž v obou případech lze volit z rozměrů 18 a 19 palců, samožřejmostí je instalace kvalitních nízkoprofilových pneumatik. U ABT Sportsline se dušují, že jejich úpravy nijak neomezí možnost používání auta v každodenní službě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků