Volkswagen Golf R od ABT: 310 koní

Společnost ABT Sportsline představila svoji představu o skutečně výkonném Golfu. Vychází z nového vrcholného provedení R.

Novinka má prostý název ABT Volkswagen Golf R a jménu ABT Sportsline rozhodně hanbu nedělá. Tento oblíbený kompakt je po tomto zásahu skutečně ostrým náčiním, jež se svými dynamickými paramtery vyrovná ledaskterému supersportu. Za připomenutí stojí, že ABT je vůbec největší ladičskou firmou zaměřenou na značky koncernu Volkswagen Group a s úspěchem se účastní také okruhových šampionátů. Nedávno se jí podařilo uhájit titul DTM a dosáhnout vítězství v sérii ADAC GT Masters. U ABT si vyložili písmeno „R“ v názvu sériového vozu jako zkratku pro „racing“, a tomu se rozhodli povahu vozu přizpůsobit. Zvláště optické úpravy do značné míry odpovídají starší stavbě ABT Golf GTI.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A pojďme rovnou k věci. Zatímco sériový Volkswagen Golf R dosahuje výkonu 270 koní (199 kW), u ABT Sportsline z jeho dvoulitrového, zážehového, přeplňovaného přímovstřikového srdce vydolovali 310 koní (228 kW). Vůz díky tomu dosahuje nejvyšší rychlosti 261 km/h a z klidu na 100 km/h zasprintuje za 5,2 s. „Kompaktní auto je radost řídit, zvláště v zatáčkách,“ tvrdí šéf společnosti ABT Sportsline Hans-Jürgen Abt a dodává, že ladění každého Golfu je pro jeho tým z tohoto důvodu výzvou. „Volkswagen dal Golfu do vínku špičkovou dynamičnost a ten díky tomu představuje to nejlepší v dané třídě. A Golf R je mezi všemi Golfy šampiónem.“

Vůz vyniká hned na první pohled, všimneme si zejména denních světel z programu ABT Daytime, sady aerodynamických doplňků na obou náraznících nebo sebevědomě působících litých kol. Ta jsou nabízena v řadách ABT BR a ABT CR, přičemž v obou případech lze volit z rozměrů 18 a 19 palců, samožřejmostí je instalace kvalitních nízkoprofilových pneumatik. U ABT Sportsline se dušují, že jejich úpravy nijak neomezí možnost používání auta v každodenní službě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků