Volkswagen Golf R: nejsilnější Golf je zde

VW představuje nejvýkonnější silniční Golf všech dob. Golf R dává takřka 200 kW, vzdal se dvou válců, ne však pohonu všech kol.

Ano, je jasné, že Golf zůstane vždy jen Golfem, tedy standardním vozítkem pro nepříliš majetné a náročné zákazníky. Nové provedení R je však přeci jen trochu zvláštní. Jedná se totiž o vůbec nejvýkonnější sériový Golf, jaký byl kdy vyráběn. Jeho jízdní výkony jsou ohromující a v kompaktním a nenápadném balení přináší vlastnosti podobné skutečným sportovním automobilům.

Vůbec poprvé si jej mohou prohlédnout návštěvníci Frankfurtského autosalonu a my si o něm o po oficiálním představení můžeme konečně říci vše známé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf R je poháněn populárním dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem TSI, jenž se vyznačuje přeplňováním a přímým vstřikováním benzínu. Dosahuje nejvyššího výkonu 270 koní (199 kW) při 6 000 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 350 Nm (srovnatelnou se vznětovým motorem téhož objemu), jež je k mání v širokém rozmezí od 2 500 do 5 000 ot./min. Přenáší se na všechna čtyři kola, podle automobilky lze za určitých podmínek posílat až 100 % výkonu pouze na kola zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

V kombinaci s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou zrychlí Golf R z klidu na 100 km/h za 5,7 s, použití automatizované skříně DSG sníží tento čas o 0,2 s, nejvyšší rychlost je v obou případech elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu byla stanovena na 8,5, resp. 8,4 l/100 km při použití DSG, takže je Golf R až o pětinu hospodárnější než jeho předchůdce R32. Tedy alespoň na papíře, v reálu, při využití alespoň větší části dosutpného výkonu, bude zřejmě situace přesné opačná. Ale taková je dnešní „turbodoba”...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Golf R se na první pohled vyznačuje odznaky se stylizovaným písmenem R na masce chladiče a pod levým zadním světlometem, dále si všimneme nového předního nárazníku s velmi rozměrnými otvory pro nabírání vzduchu k chladičům, úzkých světel pro denní svícení složených z LED, bi-xenonových hlavních reflektorů či osmnáctipalcových ráfků Talladega s pneumatikami o rozměru 225/40, jež lze nahradit o palec většími ráfky a pneumatikami 235/35.

Úpravy interiéru završují prahové spoilery a nový zadní nárazník, který na svém středu nese výraznější difuzor a dvojici koncovek výfuků. Pro zlepšení stability klesla světlost o 25 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř vozu objevíme tříramenný kožený volant s dalším znakem R (ten najdeme i na opěrkách hlav, řadicí páce či na hliníkových lištách na prazích dveří) a částečně čalouněný perforovanou kůží, sportovní sedadla se zdůrazněnou boční oporou, dále pak hliníkové obklady pedálů  nebo přístrojový štít s modrými rafičkami.

Vozy Volkswagen Golf R bude v Evropě možno objednávat od konce tohoto roku, ceny přitom zatím zveřejněny nebyly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Golf R
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků