Volkswagen Golf Plus VII je zde: zatím mu říkají Golf Sportsvan…

Značka Volkswagen předběžně představuje studii Golf Sportsvan Concept. Není ale pochyb o tom, že jde již o prakticky sériové provedení nové generace modelu Golf Plus.

Model Volkswagen Golf Plus se v současnosti prodává ve verzi představené v roce 2008 na autosalonu v Boloni a odvozené ze standardní verze Golf VI. Ovšem doslova za rohem již čeká jeho nová generace, která bude plnit stejný úkol jako dosavadní řady Golf Plus: rozšířit nabídku Golfů o praktičtěji střiženou, ovšem technicky a stylisticky prakticky identickou variantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Studie Volkswagen Golf Sportsvan Concept předznamenává nový Golf Plus

Již za několik dnů se ve Frankfurtu představí studie Volkswagen Golf Sportsvan Concept, jež je v duchu tradice značky Volkswagen již prakticky hotovou verzí sériového provedení. Sportsvan (původ tohoto označení je trochu zvláštní, vždyť je to standardní kompaktní minivan…) má být o 134 mm delší než stávající Golf Plus a o 83 mm delší než aktuální Volkswagen Golf VII.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V hlavní roli budou opět vystupovat prostor a jeho variabilita

Oproti Golfu VII je tento „takřka hotový“ Golf Plus o 126 mm vyšší a o 8 mm širší, ba co víc, stojí také na podvozku MQB s rozvorem náprav prodlouženým o 48 mm, což by dohromady mělo lépe vyhovět těm, kteří od svého Golfu očekávají především objemný interiér. A když už jsme u objemu: Golf Plus VII (pardon, Golf Sportsvan) pojme v základním uspořádání 498 l zavazadel, což je o nějakých 74 l více než u toho dosavadního.

Volkswagen | Volkswagen Golf

VW Golf Plus VI: stačí jen pár změn

Konstruktéři kladli důraz také na variabilitu interiéru, jak ostatně zvyklosti v tomto segmentu kážou. I přiložené snímky konceptu napovídají, že novinka bude mít zadní sedadla dělená v poměru 40:60, navíc je bude možno podélně posouvat v rozmezí 180 mm pro úpravu poměru prostoru pro zavazadla a na zadních sedadlech. Opěradlo řidičova sedadla lze sklopit na sedák, čímž uvnitř vozu vznikne prostor schopný přepravovat předměty dlouhé až 2 484 mm.

Nabídka motorů bude povětšině kopírovat výchozí Golf VII a zákazníci se mohou těšit také na celou řadu moderních komfortních a bezpečnostních soustav včetně adaptivního tempomatu, hlídání mrtvých úhlů zrcátek či samočinného brzdění ve městě. Kompletní premiéra tohoto modelu je naplánována na nadcházející autosalon ve Frankfurtu.

Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 525 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 141 717 km
Cena: 160 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků