Volkswagen Golf od ABT: pěkně svižné GTD

Ladičská společnost ABT Sportsline představila detaily ke svému dosti dynamickému naftovému Golfu GTD.

Svým způsobem dobře zažité označení Golf GTD samozřejmě zůstává zachováno, zvláště na méně náročných trzích totiž stále zůstává dobře znějící značkou. ABT sáhlo po základní jednotce VW 2,0 TDI s výkonem 140 koní (103 kW), respektive jeho silnější tovární variantě dosahující 170 koní (125 kW). U ABT však tento motor dále posílili, a sice na 190 koní (140 kW), přičemž vrchol točivého momentu nyní spočívá na hodnotě 390 Nm. „Poladěné gétédéčko“ tak zrychlí z klidu na 100 km/h již za 7,1 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 230 km/h, hodnoty spotřeby však zatím nejsou známy, ačkoli u ABT tvrdí, že se jim podařilo zachovat „ekonomičnost“ sériového provedení. A ta se zvláště u naftových Golfů všech podob a ostatních srovnatelných vozů jaksi očekává. Výkon se přenáší na kola přední nápravy skrze sedmistupňovou, dvouspojkovou převodovku DSG.

Modifikace povrchu karosérie se dotkly přední masky, obou spoilerů, tvarování prahů, zadního spoileru a výfukové soustavy s čtveřicí ozdobných koncovek. Na výběr je z litých ráfků ABT AR a BR o průměru 18 a 19 palců (menší z nich nazouvají pneumatiky o rozměru 225/40 R18), světlá výška může být použitím tužšího pérování snížena o 30 mm, přičemž vzhled vozu tím rozhodně neutrpí. Celou sadu úprav lze přitom v duchu zvyklostí objednávat i po částech v závislosti podle toho, zda si potrpíte spíše na agresivní vzhled, dobré jízdní vlastnosti, výkonný motor nebo koktejl všech těchto prvků příslušející sportovnímu autu. Na druhou stranu je třeba připomenout, že je stále řeč o Golfu, který navíc tankuje naftu. Každopádně jde o další modifikaci Gofu, která potvrzuje spíše jeho ekonomické ambice než cokoli jiného.

Společnost ABT Sportsline je největším ladičem vozů značek Volkswagen a Audi a nový Golf GTD z jeho dílen je jen pokračováním série kreací na téma „šestkového“ Golfu, z nichž některé vám představujeme na přiložených snímcích. Ale teprve nyní se může jednat o skutečný Gran Touring Diesel. A nebo to bude dokonce GreaT Diesel...?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf GTD ABT
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků