Volkswagen Golf nově jako GTI, GTD a Variant

Značka Volkswagen v Ženevě představila hned několik nových verzí sedmé generace modelu Golf.

Volkswagen Golf sedmé generace se v předvečer zahájení právě probíhajícího autosalonu v Ženevě stal evropským Autem roku 2013 (COTY) a na stánku Volkswagenu se představilo hned několik nových verzí. Jednou z nejdůležitějších je nový kombík Volkswagen Golf Variant, který hodlá oslovit zádí na způsob Passatu a objemným a variabilním zavazadlovým prostorem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf Variant

Golf Variant jsme srovnali s Octavií Combi, jež v Ženevě rovněž debutuje, a oba vozy toho mají hodně společného. Výstavku zpestřila přítomnost jen mírně modifikované studie Golf Variant Concept R-Line, které dělá společnost standardní hatchback Volkswagen Golf R-Line, ovšem v již sériovém provedení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Golf Variant Concept R-Line a sériový Golf R-Line

Na milovníky rychlé jízdy míří Volkswagen Golf GTI. Na novince si na první pohled všimneme typických dekoračních elementů GTI včetně červené linky ve spodní části masky chladiče, která v tomto případě přechází až do světlometů. Zadní svítilny z LED jsou mírně zatmavené, za zmínku stojí také prahové obklady, spoiler nad zadním oknem, náznakový difuzor ve spodní části zadního nárazníku s dvojicí kruhových koncovek a specifické sedmnáctipalcové lité ráfky s pneumatikami o rozměru 225/45.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf GTI je oproti stejnojmennému předchůdci rychlejší i lehčí

Oproti předchozí generaci klesla pohotovostní hmotnost modelu Volkswagen Golf GTI o 42 kg na výsledných 1351 kg, což prospěje jak jízdním vlastnostem a výkonům, tak spotřebě paliva. O pohon se stará nejnovější provedení zážehového čtyřválce s objemem 2,0 l. Ten v kombinaci s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním dosahuje výkonu 220 koní (162 kW), pokud si ale připlatíte za sadu GTI Performance, můžete se těšit až na 230 koní (169 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Golf GTI: tradice pokračuje 

Zajímavým kompromisem mezi jízdními výkony a spotřebou bude Volkswagen Golf GTD. Stejně jako u předchozí generace, opět je pod kapotou dvoulitrové TDI, tentokrát naladěné na 184 koní (3500 - 4000 ot./min) a 380 Nm dostupných už od 1750 ot./min. do 3250 ot./min. Stovku zvládne nové GTD za 7,5 s, maximální rychlost činí 230 km/h a to vše s průměrnou spotřebou 4,2 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Golf GTD se od benzínového GTI na první pohled liší hlavně absencí rudé linky v masce a předních světlech

Na výběr by měla být jak šestistupňová manuální převodovka, tak šestistupňové DSG (spotřeba stoupne na 4,7 l/100 km). Na pohled poznáte GTD podle přepracovaných nárazníků, standardem jsou sedmnáctipalcová litá kola, uvnitř nechybí sportovní sedadla ani slavný kostkovaný vzor. 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků