Volkswagen Golf GTI V50: 250 koní v Golfu, ale ne pro Evropu

Golf „číslo pět“ stále žije, soudě alespoň podle premiéry verze V50 odvozené z typu GTI. Na první pohled to vypadá na pouhý tuning, ale toto je dílo přímo od Volkswagenu se zárukou od Volkswagenu.

Verze V50 byla ale vyšlechtěna Volkswagenem výhradně pro trh ostrovního Singapuru a bude k dispozici v omezené sérii. Tím lze prakticky předeslat, že Evropan může jen závidět. Na modifikacích vozu se podílela společnost APR a na motoru je upravená řídicí jednotka Stage 1 přidávající na výkonu 36 koní. Golf GTI V50 je opatřen brzdami VW Golf GTI R32 a výfukovým traktem z programu VW Performance. Suma sumárum, máme zde štiku, která zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,6 s, tedy o vteřinu dříve než standardní GTI.

Dvoulitrový vůz s přímovstřikovým přeplňovaným motorem tak dosahuje výkonu rovných 250 koní a točivého momentu 382 Nm. Standardem je šestistupňová dvlouspojková převodovka DSG, vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 261 km/h a v kombinovaném provozu spotřebuje okolo 8 litrů benzínu na 100 km jízdy. K agresivnímu vzhledu přispívají osmnáctipalcové ráfky z pneumatikami Pirelli P Zero o rozměru 225/40 R18, které dají vašemu bleskovému startu dostatečný kontakt s vozovkou. Vůz byl vyšlechtěn místním střediskem Volkswagenu s použitím původních dílů Volkswagen, takže lokální zastoupení nabízejí na vůz plnou tříletou záruku. Do standardní výbavy patří třeba dvouzónová klimatizace Climatroinic, sportovní vyhřívaná sedadla s koženým čalouněním Vienna, palubní počítač Plus, ESP, kontrola tlaku v pneumatikách, dešťový senzor, elektrické ovládání předních a zadních oken či tempomat. 

Zvenčí se vůz vyznačuje aerodynamickými doplňky, jež pochází rovněž z programu VW Performance. Dále na voze V50 najdeme bi-xenonové refletory, elektrické střešní okno, metalízu či pérování snížené o 15 mm.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf GTI V50
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

23.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků