Volkswagen Golf GTI-R: přiostřené GTI již ve Frankfurtu, s pohonem všech kol

O tom, že Volkswagen dá vzniknout Golfu GTI-R, se spekuluje již delší dobu. Někteří očekávali oficiální oznámení této novinky již na ženevském autosalonu, ale to bylo bláhové, vždyt automobilka ještě nestihla do prodejů uvést ani „obyčejné” GTI, ačkoli jeho koncept ukázala již loni v Paříži.

Nové GTI ale bude oficiálně představeno zřejmě již v následujících týdnech a pro další velký evropský autosalon, ten frankfurtský, si Volkswagen nechá představení právě modelu GTI-R. Ten svým názvem tak trochu mate, využívá osvědčených třech písmen, ale ve sktuečnosti bude náhradou pětkového Golfu R32, proto ono písmeno R v názvu. Místo šestiválce ale přijde, v souladu se současnými downsizingovými trendy, pouze s přeplňovaným dvoulitrem, tentokrát ovšem naladěným na 265 koní. K tomu pak přidá pro „eRka” typický pohon všech kol, v tomto případě pomocí mezinápravové spojky Haldex.

Že vám to celé něco připomíná? Ano, vypadá to na převlečené Audi S3, které využívá té samé techniky. Předpokládám ovšem, že koncern oba modely nějakým způsobem odliší, osobně bych si tipnul, že S3 dostane po představení GTI-R nějaké ty koně k dobru, musí mít přece náskok díky technice...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volkswagen Golf GTI Concept
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků