Volkswagen Golf GTI od ABT: až 300 koní!

U ABT to zřejmě jednoho večera trochu přehnali s pivem a pustili se do úprav Golfu GTI. Výsledky jsou vskutku pozoruhodné.

Jistě, design je věci osobního vkusu a společnost ABT patří k renomovaným firmám, jež si zakládají na kvalitě své práce. Na druhou stranu jejich ztvárnění šesté generace Golfu GTI působí na první pohled trochu jako kanadský žertík. Zatímco inženýří ve Wolfsburgu použili pro nový Golf GTI specifických a decentních červených doplňků (najdeme je především na stehování volantu, řadicí páky nebo látkových sedadel), u ABT při své modifikaci vůz rudými prvky doslova zasypali. Ale nyní k věci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Standardní Golf GTI šesté generace má pod svojí přední kapotou napříč umístěný dvoulitrový čtyřválec sofistikované konstrukce, který díky přeplňování a přímému vstřikování benzínu dává nejvyšší výkon 210 koní. A u ABT pro Golf GTI připravili hned dvě sady určené pro zvýšení výkonu.

Méně nároční zákazníci sáhnou po slabší úpravě, jejímž výsledkem je hodnota 260 koní, jíž bylo dosaženo přeprogramováním řídicí jednotky a použitím modifikovaného výfukového traktu. Druhá sada navíc disponuje novým přeplňováním, které z motoru dostane rovných 300 koní. Tato výkonnější varianta zrychlí z 0 na 100 km/h pod 6,0 s, zatímco wolfsburgský originál k tomu potřebuje 7,2 s. Pro přiměřené zlepšení výkonu byl upraven i podvozek vozu, jenž dostal tužší pružiny, výkonné brzdy a osmnácti, nebo devatenáctipalcové ráfky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Německý ladič se podepsal i na kabátě vozu a připravil pro něj sadu stylistických doplňků. Nový přední nárazník nese takřka svisle orientovaná denní světla LED, upravenou masku chladiče, prahové spoilery a zadní nárazník s náznakem difuzoru, po jehož stranách se opakuje svislý motiv předních denních světel, tentokrát v podobě dvou párů koncovek výfuku. Jasně červené plochy najdeme třeba na ráfcích a pod předním a bočními spoilery, ještě více rudé vidíme pak na palubě. Zde se červené prvky vyskytují nejen na příčkách volantu, ale také na rámečcích okolo hlavních budíků a dekorů palubní desky a dveří či na koberečcích. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf GTI ABT
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků