Volkswagen Golf GTI od ABT: až 300 koní!

U ABT to zřejmě jednoho večera trochu přehnali s pivem a pustili se do úprav Golfu GTI. Výsledky jsou vskutku pozoruhodné.

Jistě, design je věci osobního vkusu a společnost ABT patří k renomovaným firmám, jež si zakládají na kvalitě své práce. Na druhou stranu jejich ztvárnění šesté generace Golfu GTI působí na první pohled trochu jako kanadský žertík. Zatímco inženýří ve Wolfsburgu použili pro nový Golf GTI specifických a decentních červených doplňků (najdeme je především na stehování volantu, řadicí páky nebo látkových sedadel), u ABT při své modifikaci vůz rudými prvky doslova zasypali. Ale nyní k věci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Standardní Golf GTI šesté generace má pod svojí přední kapotou napříč umístěný dvoulitrový čtyřválec sofistikované konstrukce, který díky přeplňování a přímému vstřikování benzínu dává nejvyšší výkon 210 koní. A u ABT pro Golf GTI připravili hned dvě sady určené pro zvýšení výkonu.

Méně nároční zákazníci sáhnou po slabší úpravě, jejímž výsledkem je hodnota 260 koní, jíž bylo dosaženo přeprogramováním řídicí jednotky a použitím modifikovaného výfukového traktu. Druhá sada navíc disponuje novým přeplňováním, které z motoru dostane rovných 300 koní. Tato výkonnější varianta zrychlí z 0 na 100 km/h pod 6,0 s, zatímco wolfsburgský originál k tomu potřebuje 7,2 s. Pro přiměřené zlepšení výkonu byl upraven i podvozek vozu, jenž dostal tužší pružiny, výkonné brzdy a osmnácti, nebo devatenáctipalcové ráfky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Německý ladič se podepsal i na kabátě vozu a připravil pro něj sadu stylistických doplňků. Nový přední nárazník nese takřka svisle orientovaná denní světla LED, upravenou masku chladiče, prahové spoilery a zadní nárazník s náznakem difuzoru, po jehož stranách se opakuje svislý motiv předních denních světel, tentokrát v podobě dvou párů koncovek výfuku. Jasně červené plochy najdeme třeba na ráfcích a pod předním a bočními spoilery, ještě více rudé vidíme pak na palubě. Zde se červené prvky vyskytují nejen na příčkách volantu, ale také na rámečcích okolo hlavních budíků a dekorů palubní desky a dveří či na koberečcích. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf GTI ABT
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků