Volkswagen Golf GTI je zde, zatím mu říkají „studie“ (aktualizováno)

Automobilka Volkswagen si pro letošní pařížský autosalon připravila také premiéru konceptu, jenž naznačuje podobu budoucí generace tradičního sportovně laděného provedení modelu Golf GTI.

První snímky, které nyní máte před sebou, spatřily světlo světa pouze několik hodin před na dnešek plánovanou oficiální premiérou. Stejně jako v případě stávající generace modelu Volkswagen Golf GTI, také studie té budoucí má být velmi blízko sériovému provedení, což naznačuje již první pohled na tyto obrázky.

Sériové provedení studie Golf GTI bude podel všeho vypadat prakticky stejně

To znamená, že produkční provedení novinky, jež vychází z modelu Volkswagen Golf VII, se od tohoto konceptu bude lišit snad jen v detailech, přičemž se zahájením prodejů v Evropě se počítá již na jaře příštího roku. Na první pohled si všimneme typického vzoru masek chladiče mezi světly i v nárazníku s rudými linkami, pětipaprskových litých ráfků či dvojice ozdobných koncovek výfuků.

Video | Design | Volkswagen | Premiéry | Volkswagen Golf

Fotogalerie: Volkswagen Golf VII na oficiálních fotkách (aktualizováno)

Za zmínku stojí také přepracovaný přední nárazník s černými dekorativními lištami nebo decentní spoiler nad zadním oknem. A tradicionalismus pokračuje také v interiéru vozu, jenž se vyznačuje sportovními sedadly se středy sedáků a opěráků čalouněnými látkou s tartanovým vzorem, leskle černými obklady palubní desky a dveří a rudým obšitím kožených potahů volantu a manžety voliče automatické převodovky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také interiér ctí tradice

Technické specifikace zatím zveřejněny nebyly, nicméně žádné převratné překvapení nás zřejmě nečeká. Proslýchá se, že Golf GTI VII bude poháněn zážehovým přeplňovaným čtyřválcem TSI s objemem 2,0 l, výkonem 220 koní (162 kW) a točivým momentem 350 Nm. Jen pro zajímavost: Ford Sierra Cosworth před více než dvaceti lety dosahoval ze stejného objemu stejného výkonu, ovšem točivého momentu o 60 Nm nižšího.

Volkswagen | Byznys | Ceny | Volkswagen Golf

Nový Volkswagen Golf zná svou cenu. Začíná na 339 900 Kč

Točivý moment bude standardně přenášen na kola přední nápravy skrze šestistupňovou převodovku s manuálním řazením, za příplatek pak přes automatickou skříň DSG. Spekuluje se o nejvyšší rychlosti 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 s, ovšem na detaily si produkčního provedení si zřejmě ještě nějakou dobu počkáme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Golf GTI Concept na dalších živých snímcích z Paříže
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků